|
|
|
مهشید جان سلام....مثل همیشه واقعا از خوندن نوشته هات لذت بردم.در مورد مرد Ùˆ نا مرد هم یه شعر نوشتم Ú©Ù‡ از کارهای آخرمه....میخوام ØØªÙ…ا برات بÙ?رستمش....سبز باشی وهمیشگی.
یه دلتنگ |
Homepage |
02.25.04 - 7:12 pm | #
|
|
بلک Ù…Ú© جان...آره به خدا..Ù…ÛŒ بینی؟ گرÙ?تار شدیم ها 
مهشید |
Homepage |
02.22.04 - 11:14 am | #
|
|
واقعا که...!
بلک مک |
Homepage |
02.22.04 - 9:46 am | #
|
|
ساناز جان
با حرفت موافقم . فحش دادن به مخالف خطاست و از اصول دمکراسی به دور است . وقتی صحبت سر ناانسان بود نه برای جایگزین کردن آن به جای نامرد. بلکه برای پاک کردن کلمه نامرد است از ادبیات محاوره ای ما. اما عزیزم. در مورد درست کردن لوگویی با این خطاب " اگر بری رای بدی خیلی بدی " من مشکلی ندارم و فکر نمی کنم که غیر دمکراتیک باشد. در انتخابات مختلف سوئد هم این برخورد موافقان و مخالفان احزاب را می بینیم که به شوخی یا جدی لیچار هم بار هم می کنند. بعد هم نماینده حزب کمونیست و نماینده حزب بورژوا ها می روند با هم و آبجو می خورند. من از این برخوردها دیده ام و آنها را زیاد غیر دمکراتیک نمیدانم. خوب وقتی که من فکر می کنم که رای دادن بر علیه منافع مردم است. می شود به کسی بگویم که اگر رای بدی ، بد هستی. فحش نیست. ولی نظر است.
مهشید |
Homepage |
02.22.04 - 9:16 am | #
|
|
اين شعار- اگر از بار جنسيتي اش هم بگذريم - باز هم شعار خوبي نيست Ùˆ خيلي تنگ نظرانه بيان شده . من با اين تÙ?كر ØØ§ÙƒÙ… بر اين شعار هم مخالÙ?Ù… . خيلي هم مخالÙ?Ù… .
ساناز |
Homepage |
02.22.04 - 8:26 am | #
|
|
من هم شديدا به زبان ØØ³Ø§Ø³Ù… Ùˆ به تازگي هم در همين مورد در وبلاگم نوشته ام . با اين برخورد گلناز هم هزار بار مواÙ?قم . ولي من با اصل اين لوگو هم مشكل دارم . Ù?رض كنيم به جاي نامرد از كلمه ديگري هم استÙ?اده ميشد . مثلا : اگر بري راي بدي خيلي نا انساني . چرا بايد به كسي كه راي ميدهد توهين كنيم ØŸ من خودم راي ندادم Ùˆ با راي دادن در اين شرايط مخالÙ? هستم ،‌ اما اين ØÙ‚ را براي انسانهاي ديگر Ù…ØÙ?وظ ميدانم كه اگر درست تشخيص بدهند در انتخابات شركت كنند . معناي دموكراسي Ùˆ آزادي اين نيست كه همه مثل من بينديشند . اين شعار- اگر از بار جنسيتي اش هم بگذريم - باز هم شعار خوبي نيست Ùˆ خيل
sanaz |
Homepage |
02.22.04 - 8:24 am | #
|
|
مهشید جان
ممنون Ú©Ù‡ آمدی Ùˆ از Ù…ØØ¨ØªØª هم.دلگرم شدم!شاد باشی.
royasaher |
Homepage |
02.22.04 - 7:15 am | #
|
|
به مهشید:
"تو بدانی خاصیت هر جوهری
در بیان جوهر خود چون خری"
دانش آموز |
Homepage |
02.22.04 - 7:13 am | #
|
|
mahshid janam : mesle hamishe yek alameh chizhaye jadid yad gereftan mamnoon!
niloofar |
Homepage |
02.22.04 - 6:35 am | #
|
|
نخير جناب آغاي اÙ?شين زند. تقصير شما نيست. مشکل از درازي گوشهاي شماست Ú©Ù‡ هر Ú†Ù‡ قدر هم سعي کنيد با تغيير نام Ùˆ Ù†ØÙˆÙ‡ نوشتن قايمشان کنيد باز خيلي سريع لوتان ميدهند. در همين پيغامهايتان هم ØØ¯Ø§Ù‚Ù„ سه دÙ?عه گوشهايتان نمايان شده اند!!!!
چند روز پيش ÙŠÚ©ÙŠ از وبلاگ نويسان پر سابقه Ùˆ خوشنام در موردتان اخطار داده بود. ØØ¯Ø§Ù‚Ù„ چند روزي خودتان را کنترل ميکرديد.
خرولوگ! |
02.22.04 - 4:26 am | #
|
|
اشتباه كردي
تو كه از منم خرتري...
خر |
02.22.04 - 3:27 am | #
|
|
خر نازنين !
بنظر مياد داري از كانادامينويسي... ميدوني از كجا Ù?هميدم؟
از طرز نوشتن كلمه ي راجع به...آخه نوشتي راجب...
آخه ما يه رÙ?يق تو كانادا داريم كه اينجوري مينويسه....نميدونم شايد اشتباه كرده باشم...اما ØØ±Ù? Ù…Ù?ته Ú¯Ù?تم منم يه چيز Ú¯Ù?ته باشم.
آي پي Ù…ØÙ?وظ.
Anonymous |
02.22.04 - 2:07 am | #
|
|
يا Ù?كر ميكني هر Ú†ÙŠ راجب ما ميكن راسته؟؟
بابا ايول
خر |
02.22.04 - 1:08 am | #
|
|
عرض بÙ?رماييد شما دشمني يا كينه اي با "خر" داريد ØŸ ØŸ ØŸ
خر |
02.22.04 - 1:05 am | #
|
|
خر عزیز.. راستش چی بگم بهت. اسم با مسمایی روی خودت گذاشتی..به کامنتت هم می خورد.
مهشید |
Homepage |
02.22.04 - 12:44 am | #
|
|
اصلن چرا وقتي به كسي ميگن خر از ØÙ‚وق خره دÙ?اع نميكني ØŸ
خوب وقتي كسي Ù?رق اصطلاØ, غرض Ùˆ توهين را نميÙ?همه Ùˆ به همه Ú†ÙŠ بند ميكنه وبلاگشم ميشه مثه ØÙ…وم زنانه(ها)
بيخيال بابا Ù?كر نون باش كه...
خر |
02.22.04 - 12:36 am | #
|
|
مهشید جان در این رابطه(کلماتی که به عادت ولی غلط ) بر زیوبمون جاریه می خوام تو وبلاگم بنویسم.. چون خیلی طولانیه اینجا نمی شه
z8un |
Homepage |
02.21.04 - 11:59 pm | #
|
|
ادامه:
...در غير اينصورت Ù?رهنگي خشن Ùˆ يكسويه كه بيانگر دگماتيسم Ù?لسÙ?ÙŠ است بر جامعه مسلط ميگردد.Ù?رهنگي خشن كه بيانگر سلطه ÙŠ زور Ùˆ قدرت است.
سينا هدا |
Homepage |
02.21.04 - 7:22 pm | #
|
|
ادامه:... Ùˆ اين عدم تعادل به Ù†Ù?ع شكل گيري Ù?رهنگي بيمار عمل كند. نتيجه ÙŠ اين تعامل ناعادلانه همين تعابير نادرستي است كه بايد توسط روشن ضميران جامعه مترود گردد. Ùˆ بهترين راه آن استÙ?اده از Ù…Ù?اهيم واقعي است. يكي از اهرمهاي مهار كننده ÙŠ اين ناعدالتيها وضع قوانين منطبق بر ØÙ‚ايق است.اما نظرباينكه ØÙ‚ايق عالم بر ما مشخص نيست پس ناگزير از وضع قوانيني نسبي هستيم؛... Ùˆ تن دادن به همين نسبيت است كه زندگي را در Ù?ضاي چالشي( چلنج) پويا قرارميدهد.تلاش Ùˆ اميد براي رسيدن به تعالي Ùˆ عدالت نيز از موهبتها Ùˆ ميوه هاي همين نسبيت است.
در غير اينصورت Ù?رهنگي خشن Ùˆ يكسويه كه بيانگØ
سينا هدا |
Homepage |
02.21.04 - 7:21 pm | #
|
|
ادبيات Ù…ØØ§ÙˆØ±Ù‡ Ùˆ عوامانه نتيجه ÙŠ مناسبات بدوي Ùˆ زورمدارانه است. به هر دليلي ( از جمله موازنه ÙŠ قوا بين زن Ùˆ مرد با توجه به نقش آنها) اين طبيعت قدار، زور Ùˆ قدرت بدني مرد را بيشتر از قدرت جسماني زن تدارك ديده است .از آنجاييكه ØÙ‚ارتها Ùˆ كاستيها ÙŠ وجودي Ùˆ شخصيتي اÙ?راد در صØÙ†Ù‡ ÙŠ تقسيم منابع Ù…ØØ¯ÙˆØ¯ زيستي به رقابتهايي ناعادلانه براي تنازع بقا منتهي شده Ùˆ عملا باعث سوء استÙ?اده از اين قدرت جسمي مرد( در كنار خصوصيتهاي ارزشمند زن) بر عليه قابليتهاي اصيل وجودي ديگران ميشود لذا در مرور زمان همين باعث شده كه در جدالي نابرابر زندگي مسالمت آميز مقدور نشده ØŒ Ùˆ اين عدم ت
سينا هدا |
Homepage |
02.21.04 - 7:20 pm | #
|
|
امید جان.. من Ú©Ù‡ سالهاست در ایران نیستم. شنیده بودم در جریانات میتینگ ها Ùˆ برنامه های دوم خرداد یکی از شعارها همان بود. به هر ØØ§Ù„ مهم هم نیست ...قبلا Ú©Ù‡ این شعار ها زیاد بود. Ùˆ امروز باید به تدریج اینها را پاک کرد. مسلما طول خواهد کشید.
نا انسان یا غیر آدم ...نمی دانم. زیاد جا Ù†ÛŒÙ?تاده.. اونوقت Ù…ÛŒ شه همون کلمه رایانه Ú©Ù‡ مردم هنوز بهش Ù…ÛŒ Ú¯Ù† کامپیوتر. واقعیت این است Ú©Ù‡ این کلمات خیلی وقتا بدون غرض استÙ?اده Ù…ÛŒ شه . Ùˆ به معنی ضد زن بودن کسی هم نیست.باید سعی کنیم از استÙ?اده اش توسط خودمان جلوگیری کنیم.
مهشید |
Homepage |
02.21.04 - 7:06 pm | #
|
|
به جایÙ? نامرد بگوییم نااÙ?نسان.
امیدÙ? میلانی |
Homepage |
02.21.04 - 5:54 pm | #
|
|
(Ù?قط Ú¯Ù?تم Ú©Ù‡ Ú¯Ù?ته باشم)
امیدÙ? میلانی |
Homepage |
02.21.04 - 5:37 pm | #
|
|
مهشیدجان، من تاکنون در تجمع‌هایÙ? دانش‌جویی چنین شعاری Ú©Ù‡ می‌گویی (زنا به ما پیوستن) ندیدم، اگر بوده هم بسیار Ù…ØØ¯ÙˆØ¯ باید بوده باشد... علاوه بر واژه‌یÙ? زن، خیلی بچه‌ها مطمئن ام به واژه‌یÙ? «بی‌غیرت» هم در صورتÙ? طرØÙ? آن ØØ³Ø§Ø³ÛŒØª نشان خواهند داد. به طورÙ? Ú©Ù„ÛŒ دخترانÙ? دانش‌جو در این موارد خیلی Ù?عال اند، Ùˆ معمولاً ØØªÛŒ Ù?عال‌تر Ùˆ پرشورتر از پسران ظاهر می‌شوند، بنابراین چنین شعاری اصلاً Ù…ØÙ„ÛŒ از اعراب ندارد، Ùˆ معکوسَ‌ش معقول‌تر به نظر می‌رسد!
امیدÙ? میلانی |
Homepage |
02.21.04 - 5:37 pm | #
|
|
دانش آموز جان..کمی اگر وقت کردی بیا عقده هات رو خالی کن عزیز.
خوب تو برو Ùˆ به هر Ú©ÛŒ Ú©Ù‡ داره کار غلطی Ù…ÛŒ کنه بگو نامرد. با تو نبودیم آقا جان. شما Ø±Ø§ØØª باش. اینقدر خونت را کثیÙ? Ù†Ú©Ù†.
مهشید |
Homepage |
02.21.04 - 4:58 pm | #
|
|
شبح عزیز..من در نوشته گفته ام.. قصد من برخورد شخصی با زرو و یا تو نیست که بی انصافی کرده باشم.
اینها کلماتی هست که همه ما در زبانمان افتاده است. باید کمش کنیم. باید با خودمان برخورد کنیم. باید از خودمان شروع کنیم. من کمال تلاشم را کرده ام که برخورد را شخصی نشان ندهم. گلناز هم این کار را کرده است. فکر می کنم تو هم نباید برخورد را شخصی تلقی کنی و انصاف را در میان بکشی.. گفتم که حتی خودم از او خواسته بودم که کد را بدهد تا از لوگو استفاده کنم ولی وقتی کلمه نامرد را دیدم منصرف شدم. می شد حتی آن را ببینم و حساسیت نشان ندهم. می شد حتی چندان هم آن را خطرناک ندانم .
همانطور که می شود در جنبش دانشجویی مردان فریاد بزنند زنان به ما پیوستند ، بی غیرتا نشستند. و این را یک پوئن مثبت به زنان هم تلقی کنند.
شبح جان...اینها در فرهنگ ما جا افتاده.باید عوضش کرد دیگر. بجز برخورد چگونه می شود عوضش کرد؟
مهشید |
Homepage |
02.21.04 - 4:55 pm | #
|
|
مهشيد جان!
من در نظرخواهی وبلاگ‌ام در اين مورد ØªÙˆØ¶ÙŠØ Ø¯Ø§Ø¯Ù….
تصور می‌کنم تو بايد به وب‌لاگ زورو می‌رÙ?تی Ùˆ ØªÙˆØ¶ÙŠØ Ø§Ùˆ را هم می‌خواندی. تصور می‌کنم در ØÙ‚ زوروی عزيز بی‌انصاÙ?ÛŒ شده است!
ضمنا در همان نظرهایی که مناين لوگو را گذاشتم. کمونيست و اقبال هم که تو با آن‌ها ميانه‌ی خوبی نداری نسبت به اشتباه بودن اين شعار هشدار دادن.
اما به طور Ú©Ù„ÛŒ ØØ±Ù? ات را قبول دارم.
shabah |
Homepage |
02.21.04 - 4:10 pm | #
|
|
"اØÙ…Ù‚ های پیچاره!...
شما ها به برابری ایمان دارید..اما Ù?قط تبعیض های متÙ?اوتی خواهید داشت..."
(با تصرÙ?: از ژان پل ساتر در چرخدنده)
دانش آموز |
Homepage |
02.21.04 - 3:50 pm | #
|
|
در ضمن آدمهائی Ø§ØØ³Ø§Ø³Ø§ØªÛŒ هستند Ú©Ù‡ اينقدر سريع Ùˆ بی درنگ در مقابل اÙ?راد موضع Ù…ÛŒ گيرند Ùˆ به سرعت در مورد شخصيت ديگران موضع Ù…ÛŒ گيرند...
(البته با عرض پوزش، چون ØªÙˆØ¶ÙŠØ Ù„Ø§Ø²Ù… بود)
زرو Zorro |
Homepage |
02.21.04 - 3:38 pm | #
|
|
زرو جوابيه خود را در همان کامنت اعلام کرده است ! مطالعه بÙ?رمائيد...
زرو Zorro |
Homepage |
02.21.04 - 3:34 pm | #
|
|
mahshid jan harf shoma ham doroste.mitoonim baham jolo berim va zemn gereftan hagh in kalamat ro ham hazf konim.
banoo |
Homepage |
02.21.04 - 3:30 pm | #
|
|
البته در ÙŠÚ© دنيای ايده آل مسلمه Ú©Ù‡ بهتره هيچکدوم از اينها اينطور ادا نشه ولی Ù?علا" مهمتر از اون اينه Ú©Ù‡ الان ØÙ‚ زنها به صورت خيلی عملی داره ضايع ميشه. شخصا" ØªØ±Ø¬ÙŠØ Ù…ÙŠØ¯Ù… نيروم رو اونجا متمرکز کنم.
هاله |
Homepage |
02.21.04 - 3:03 pm | #
|
|
مهشيد جان اگر بخوايم مو رو از ماست بکشيم بايد خيلی چيزها عوض بشه. گيرم Ú©Ù‡ در Ù…ØØ§ÙˆØ±Ù‡ هم عوض شد در عمل چه؟ من با اينکه طرÙ?دار تساوی زن Ùˆ مرد هستم ولی اين رو به عنوان ÙŠÚ©ÛŒ ديگه از اشتباهات Ù…ØµØ·Ù„Ø Ø¨Ù‡Ø´ اهميت چندانی نميدم.
هاله |
Homepage |
02.21.04 - 3:02 pm | #
|
|
در مقابل نامردي، زن صÙ?تي را هم بگذاريد تا تØÙ‚يري كه در اين كلمات وجود دارد بيشتر مشخص شود.
اما نكته خيلي خوبي است اول خودمان نبايد از اين كلمات استÙ?اده كنيم
نسيم |
Homepage |
02.21.04 - 2:03 pm | #
|
|
بانو جان..
می گی نامرد به معنی اخته بودن است. یعنی قدرت جنسی مردان مطرح است. یعنی فاعل بودن مردان. می دانی که به همجنسگرایان هم می گویند که فلانی مرد نیست. نامرده ، ابنه ای ، مفعوله .
گلناز جملات مشابه ای را در شعارها آورد. مثل ..زنا به ما پیوستن..بی غیرتا نشستن.
شاید نامرد به معنی زن بودن نباشه. اما مسلما نامردی در مقابل مردی است. مردی یعنی تمام قدرت و همت و حقیقت را دارا بودن. و هر آنچه اینها نیست ، مرد نیست.
خودت گفتی وقتی حقوقمونو گرفتیم این کلمات خود به خود کنار گذاشته می شوند.این به آن معنی است که خودت هم دقیقا به این مسئله معتقدی که نامرد کلمه ای است که بار جنسیتی دارد.و در بی حقوقی زنان به کار می رود. خوب..ما تا کی بشینیم و هرچه بدی است در این دنیا به ما نسبت بدهند ؟ الانم می شه لااقل جلوی این کار را گرفت.
مهشید |
Homepage |
02.21.04 - 1:28 pm | #
|
|
namard loozooman be mani zan boodan nist.mamoolan dar adabiate mohavere kenaye az akhte boodane.1
mamoolan adamaye tarsoo ro migan namard!mishe bejash model na zan ham sakht ke manish mard boodan taraf nist.ye chizi ro rok va rast begam in tahlihaye ajib ro nashi az tardid khode zana nesbat be khodeshoon midoonam.vaghti hoghoghe mosalame zana ro gereftim oonvagh in kalamat be sorate khodkar hazf mishe!
banoo |
Homepage |
02.21.04 - 1:09 pm | #
|
|
هزار ØØ±Ù? جان..
ØÙ‚ با من Ùˆ گلناز نیست. ØÙ‚ با گلناز است. این اوست Ú©Ù‡ این میانه پیشرو است. من بیش از این با درگیری های بیهوده وبلاگستان پرداخته بودم ...Ùˆ متاسÙ?انه برخورد نکردم. اما Ú†Ù‡ خوب Ú©Ù‡ همیشه عزیزی هست Ú©Ù‡ قدم اول را پیش بگذارد. گلناز یکی از این عزیزان همیشه ØØ³Ø§Ø³ است. یکی از شانس های بزرگ این وبلاگستان...
مهشید |
Homepage |
02.21.04 - 12:56 pm | #
|
|
لیلا جان..
عمو مردکی را سالهاست Ú©Ù‡ خیلی از زنها به جای کلمه خاله زنکی Ú©Ù‡ خود زنها هم از آن استÙ?اده Ù…ÛŒ کنند به کار Ù…ÛŒ برند.
عمو مردکی یک معامله به مثل است در مقابل هر آنچه Ú©Ù‡ بیهوده گویی است Ùˆ به زنان نسبت داده Ù…ÛŒ شود. با ØØ±Ù?ت مواÙ?قم Ú©Ù‡ با این معامله به مثل کردن ها به جایی نمی رسیم. داشتم Ù?کر Ù…ÛŒ کردم Ú†Ù‡ کلمه ای به جای این هر دو Ù…ÛŒ توان گذاشت..دیدم همان بیهوده گویی. Ú©Ù‡ بار جنسی ندارد بد نیست.
مهشید |
Homepage |
02.21.04 - 12:53 pm | #
|
|
مهشید جان بیشتر موضع گیریهایی كه میكنی Ùˆ نكته بینی Ùˆ دقیق بودنت در یك سری موارد، بسیار جالب Ùˆ ریزبینانه Ùˆ جای تامل بوده Ùˆ هست، اما چیزی كه نگاه منو امروز بد جوری میخكوب كرد این تیكه‌ای بود كه انداخته بودی :"عمو مردکی" به جای خاله زنكی، عزیز گرامی مگر در اشتباه بودن به كارگیری این جور تیكه‌ها Ú† ازنوع مردانه‌اش Ùˆ Ú†Ù‡ از نوع زنانه‌اش شك داری ØŸ Ù?كر میكنی با عمو كردن خاله از زشتی‌اش كم میشه؟ یا جبران میشه؟ یا به تساوی ØÙ‚وق میرسیم؟
Leyla |
02.21.04 - 12:42 pm | #
|
|
مهشید عزیز ØÙ‚ با تو Ùˆ گلناز بود من اصلا به معنی ضد زن اون لوگو توجه نکردم همونطور Ú©Ù‡ Ø´Ø¨Ø ØªÙˆØ¬Ù‡ نکرده شاید اولین معنی Ú©Ù‡ ازش برداشت میشه مخالÙ?ت با انتخابات باشه نه Ø±ÙˆØ Ø¶Ø¯ زن مستتر در نوشتش.
مرسی از دقتت.
منم لوگو رو از بالای مطلبم برداشتم به نظرو آدمی مثل زورو باید خیلی Ø§ØØ³Ø§Ø³Ø§ØªÛŒ Ùˆ تند رو باشه این Ùˆ از دیزاین بلاگش هم میشه Ù?همید نه ØŸ
هزار ØØ±Ù? Ù†Ú¯Ù?ته |
Homepage |
02.21.04 - 12:42 pm | #
|
|
Commenting by HaloScan
|