|
|
|
متاسفانه اينقدر همه چيزها در اينجا مسخره شده كه هيچ چيز جدي گرفتني نيست. اينجا بيست و چهار ساعت شان انسان در حال تخريب و نابوديست و اين حتا بصورت فرهنگ در آمده. همين غيبت هاي خودمان و حرف هاي خاله زنكي صدتا يه غاز.همين حرمت شكني هاهمين بي آبرو كردن انسانها و همين تحقير و تو هينهايي كه از راننده تاكسي بگير تا مغازه دار و استاد دانشگاه و و و همه در حال انجام آن هستند و مربوط به هيچ جنسيت خاص هم نمي شود.
ريشه مشكل آنقدر عميق و گسترده س كه تنها بايد سيلي ويرانگر بنيادش را ويران كند.
حميد |
Homepage |
08.26.08 - 8:04 am | #
|
|
خاتونک جان احساس تحقیر یک احساس است و یک ذهنیت. امروز با ظلمی که به زنهای عربستان سعودی و افغانستان و گینه بیسائو می رود هم می شود احساس تحقیر کرد ولی اگر نگاه همسر سرکارعالی به دید تحقیر در شما می نگریست تا به حال به شوخی و طعنه به فرهنگ ایران زدن می رفت 100 بار تعهد زیر پا می گذاشت.
غضنفر |
Homepage |
08.26.08 - 9:30 am | #
|
|
شايد اگه تو هم اينجا بودي به اندازه ماها خسته بودي كه ديگه توان اعتراض نداشته باشي
آناهيتا |
Homepage |
08.26.08 - 11:21 am | #
|
|
خاتونک جان احساس تحقیر یک احساس است و یک ذهنیت. امروز با ظلمی که به زنهای عربستان سعودی و افغانستان و گینه بیسائو می رود هم می شود احساس تحقیر کرد ولی اگر همسر سرکارعالی واقعا به دید تحقیر در شما می نگریست تا به حال به جای شوخی و طعنه به فرهنگ ایران زدن٬ می رفت 100 بار تعهد زیر پا می گذاشت.
من هنوز نمی دانم چرا لایحه ای که اصل مشکلش شل کردن پیچ ازدواج موقت و چند همسری ست یا مالیات بر مهریه گرفتن٬ از قانونی که اصلا چندزنی و مهریه را مجاز دانست تحقیرآمیزتر است؟!
غضنفر |
Homepage |
08.26.08 - 1:27 pm | #
|
|
من كه ديگه خسته شده ام. از اينكه هر روز شاهد اتفاقي بدتر هستيم. نمي دانم آيا اين فعاليتها فايده اي هم دارد يا نه.
بانوي خرداد |
08.26.08 - 2:58 pm | #
|
|
باها موافقم اما بهش فكر نمي كنم ...........تو اين مملكت كوفتي ..چي داريم......همين يك ذره آبرومونم دارن مي برد...برگشتيم عقب....شديم عرب جاهليت
من آزادم |
Homepage |
08.26.08 - 4:15 pm | #
|
|
خاتونک جان میدونی که این چیزی که داری میگی بیشتر توجیهه. ما از وقتی که به قول تو بزرگ شدیم بارها و بارها قوانینی برایمان وضع شده است که دهها برابر تحقیرآمیزتر اگر نبوده مشابه همین قانون بوده. چظور صدای هیچکس در این وسعت در نیامده است؟ چطور آن وقت کسی دلش به حال ما نسوخته است. ممکن است آدمهایی مثل تو از روی دلسوزی چنین حسی داشت باشند اما بیشتر همان قضیه نبر بی پایان امتیاز گیری است که سالها است در جریان است و ریشه در ناریخ دارد. این طبقه سنتی نمیتواند مذهبش را کنار بگذارد به قانون بند میکند. با خودمان رو راست باشیم لااقل
رضا |
Homepage |
08.26.08 - 4:29 pm | #
|
|
به غضی: اون قوانین قبلی هم بد بودند من از این قسمت این لایحه منزجر میشم که حاج آقا باید از دادگاه اجازه ازدواج بعدی رو بگیره نه از همسران قبلی. یعنی میره حساب بانکی رو نشون میده میگه میتونم خرج نون و آب یه ضعیفه دیگه رو بدم . وگرنه خودم از مخالفان مهریه هستم. به نظرم مهریه هم به دور از شان انسانیه.
خاتونک |
08.26.08 - 9:17 pm | #
|
|
خاتونک جون دستت درد نکنه:×
نمیدونم چرا بیشتر ایرانیها فکر میکنند اگر بخواهند به مسئلهای اعتراض کنند حتما باید نفعی برای خودشان داشته باشد.
مثلا اهالی محل طوماری تهیه کنند که ما پارک بازی برای بچهها میخواهیم. یکی بگوید چون من خودم یه باغ بزرگ بازی در این نزدیکیها دارم امضا نمیکنم.یا در مورد همین لایحه خیلی از مردان میگویند این لایحه که به ضرر من نیست. شاید یه زمانی زن گرفتم و زنم مطابق میلم در نیامد. رویم هم نشد طلاقش بدهم. از ماده 23 استفاده میکنم.
زیاد به حرفهای رفقای ناباب توجه نکن )
زن زمینی |
Homepage |
08.27.08 - 3:13 am | #
|
|
ِیعنی اگه از همسر قبلی اجازه بگیره مشکل حله؟ فکر میکنی اجازه از همسر قبلی گرفتن برای اونهایی که میخوان این کارو انجام بدن سخته؟ واقعا این طوری فکر میکنی؟ به زن زمینی هم عرض میکنم این قانون مناسبات اجتماعیه. همیشه نفع فردی بر هر چیز دیگری مقدم است. ایثار و فداکاری و ... بیشتر شبیه داستان میمونه. اگر فکر میکنی اینجوری نیست میتونم واست یه چند تا مثال عملی بزنم تا روشن شی
رضا |
Homepage |
08.27.08 - 10:45 am | #
|
|
گویا شما فقط نگران خودتان هستید، درست است که فرمودید شما در کانادا زندگی می کنید و شوهر تان فلان و بهمان، ولی عاقبت همه چیز را خلاصه کردید به تحقیر آمیز بودن این قانون!
آیا دیگر قوانین حکومت آخوندی تحقیر آمیز نیستند!؟ آیا وقتی یک نویسنده یا دانشجو یا هر شهروند دیگری را در کشور شما میخوابانند و شلاق میزنند آیا از چنین عمل غیر انسانی تحقیر نمیشوید!؟
آیا فقط زنان ایران تحقیر میشوند!؟ فراموش کردهاید تحقیرهای قومی، نژادی، فرهنگی را!؟ آیا حتی برای نمونه یک قانون این حکومت را سراغ دارید که تحقیر آمیز نباشد و به طریقی هموطنان شما را تحقیر نکند!؟
هموطن بیدار شو! این قانون هم هیچ فرقی با دیگر قوانین حکومت اسلامی ندارد. همه قوانین آن حکومت تحقیر آمیز است. کل آن رژیم مایه ننگ ایران و ایرانی است. اصلا مگر در ایران قانونی حکم فرماست که این یکی تحقیر آمیز باشد و آن یکی نباشد!؟ در آن دیار فلک زده فقط یک قانون حکم فرماست، قانون جنگل و حکومت گران هم حیوانات درندهای هستند که روح و روان ملت فلک زده آن دیار را روز و شب تحقیر میکنند، می درند و باز تحقیر میکنند و عاقبت نابود میکنند. همه این بدبختیها هم نه از این قانون است و نه از دیگر قوانین آن حکومت. مشکل اصلی ما خود حکومت است، نه نه اشتباه کردم مشکل اساسی ما اسلام است و قوانین قرون وسطایی آن. پس اگر می خواهید دیگر تحقیر نشوید، هموطنان شما تحقیر نشوند باید ریشه این مشکل را بخشکانید، وصله پینه کردن دردی از ما دوا نمیکند.
خُسن آقا |
Homepage |
08.27.08 - 10:04 pm | #
|
|
خسن آقا جان من با نظرات شما کاملا موافقم. به نظر شما میشود از خارج از ایران به مبارزه با حکومت اسلامی رفت؟ اگر هم منظورتان رفتن به ایران و مبارزه در داخل است اگر شما جرات دارید در آن مملکت به جنگ اسلام بروید منهم دارم. اگر هم این فرمایشات را می فرمایید برای هموطنان داخل باید بگویم قربان بهتر است من و شما که خارج نشستیم و جایمان امن است برای کسانی که زیر تیغ هستند نسخه نپیچیم
خاتونک |
08.28.08 - 12:36 am | #
|
|
به دکتررضا: رضا جون من که نمیگم قوانین قبلی بد نبودن اصلا همه قوانین گند و مزخرف هستن کدومشون درسته؟ اما تو قانون قبلی لااقل یه اجازه از همسران قبلی بود یعنی اندازه یه نخودچی زنه رو آدم حساب میکردن حالا همون هم برش میدارن یعنی زنه فقط نقش یه دستگاه تولید مثل رو بازی میکنه حتا اون یه ارزن آدم بودن هم ازش می گیرن. اون زمانی که این قوانین تصویب شدن که ما نبودیم تا اعتراض کنیم الان که هستیم از بدتر شدنش صدامون دربیاد صدا که چه عرض کنم؟ یه جیک جیکی بکنیم
خاتونک |
08.28.08 - 12:49 am | #
|
|
نگاه کن خاتونک جان این تیکه اش به نظرم اتفاقا بهتره. چرا؟! چون اون موقع طرف با هر شکل ممکن رضایت زن اول رو می گرفت. مردی که خرج اون یکی زنش رو نمیتونست بده میرفت یه زن دیگه هم میگرفت. الان لااقل میره دادگاه توانایی اقتصادی اش رو اثبات میکنه. حالا درسته این وسط کلی پارتی بازی و ... میشه اماباز دست یه سری بسته میشه. این از این. بعد هم فرض کن این قانون تصویب نشد چیزی حل میشه؟! یا مشکلی از مشکلات کم میشه!؟ من که بعید میدونم. اگر قراره اعتراضی صورت بگیره این جوری نیست. باید به همون مردم آموزش داد که این نگاه از کجا نشات میگیره. بعد اونا اگر اومدن گفتن این تو دین اومده و ما قبول داریم آیا جوابی داری بهشون بدی؟!
رضا |
Homepage |
08.28.08 - 7:50 am | #
|
|
خاتون قوانینی که در ایران امروز اجرا میشود ریشه 2500 ساله دارد ریشه استبدادی که هرازگاهی با امدن این و ان بعصی هایش جابجا میشود
امروز باید فهم زنان را بالا برد باید به زنانمان و دختر هایمان یا د بدهیم که زیر بار اینگونه قوانین نروند اگر چه از گرسنگی بمیرند مگر همسران دوم و سوم و چهارم و شصت و سوم این مسلمانان زن نیستند باید به انها یاد داد که با این مردان وصلت نکنند این قوانین موقعی برچیده میشود که این حکومتهای استبدادی ومتحجر از روی این کره خاکی برچیده شوند
امضا جمع کردن دوای درد نیست فهمیدن و زیر بار نرفتن یعنی همکاری نکردن با مجرمین تنها علاج این بیماریست
mani khan |
Homepage |
08.28.08 - 11:28 am | #
|
|
به رضا: از این زاویه اگر به قضیه نگاه کنیم درست میگی . اینجوری اونایی که از نظر مالی نمیتونن زنی رو تامین کنن به مقصودشون نمیرسن. اما اگه همین رو به صورت تبصره به قانون قبلی اضافه می کردن به نظرت بهتر نبود. هم اجازه همسر قبلی هم اجازه دادگاه. بازهم من فکر می کنم اینها دارن زنها رو نادیده میگیرن.
خاتونک |
08.28.08 - 11:28 pm | #
|
|
بخاطر شعور...بخاطر درک..بخاطر انسانیت از تو ممنونم
سبا |
Homepage |
08.30.08 - 8:34 am | #
|
|
به نظر من دسته بندی موضوعات اجتماعی و این که این موضوع در حیطه مسائل ما هست یا نه زمانی نشات می گیرد که تک بعدی هستیم به عنوان مسال من به عنوان یک ترک
در جمع دوستان هویت خواه قومی خودم که هستم اولویت اولشان مسائل ملی و فرهنگی هست
از دید غضی و یا دیگر دوستان چون در فامیلشان کسی دو زنه نیست پس این موضوع لایحه حمایت از خانواده هم برایشان مهم نیست
مهریه برایش مهم است
همانطور که برای ما ترک ها شاید تغییر نام خلیج فارس مهم نباشد
زنان ما حقوق زن برایشان مهم است
منظورم این است که اولویت اول دارد
یک جور یارگیری شده در مسائل و مشکلات
ایران و بازنده هم ما خودمان هستیم
سوال من از این اقایان این است که چرا در فرانسه وقتی مردمان سیاه پوست افریقایی تبار در جهت احقاق حقوقشان اعتراض می کنند بار ها دیده ایم که شهروندان فرانسه هم در کنارشان بوده اند
فرض کنید در ایران افغانی ها اعتراض کنند اقای غضی یا امثلهم چه خواهند کرد
چون مسائل در حیطه انها نیست سکوت خواهند کرد؟ در برابر ظلمی که می شود
البته اگر از اخراج افغانی ها دفاع نکنند
***********************************
اراز |
08.30.08 - 1:33 pm | #
|
|
اما خاتونک خاتون
با شما در موررد مسائل زنها موافق هستم معتقدم کسی همچون شما یا هرکسی اگر چند بعدی فکر کند دارای چنین هویتی است
انسان
(زن,مرد)
ایرانی
(فارس,کرد,عرب....)
مسلمان
حال اگر به هرکدام از این هویت ها خدشه ای وارد شود تاثیر مستقیمشا بر روی انسان بودنمان هست
اگر انسانی فکر کنیم حاضر خواهیم بود در مورد حقوق پایمال شده دختران و زنان همه سرزمینمان احساس مسئولیت کنیم
کاش روشنفکران ما یاد می گرفتند
که فقط به رنگی بودن زندگی خودشان فکر نکنند
که متاسفانه ریشه عمیق تاریخی دارد
اراز |
08.30.08 - 1:41 pm | #
|
|
لازم است که اصلاح کنم هویت
که هویت دین یا بی دینی به اشتباه مسلمان تایپشد در کامنت قبلی
اراز |
08.30.08 - 1:42 pm | #
|
|
سلام خانومی....عزیزم نمیخواد حرص بخوری ...همه میدونن که نمیشه هیچ کاری کرد....اینها منطق ندارند که بخواهی با منطق لایحه رو رد کنی...اینها معلوم نیست از کدوم کره به زمین اومدن....لعنت خدا به همه بدخواهانو.....دوستت دارم نازنین....دخملک رو ببوس
sherry |
08.30.08 - 4:31 pm | #
|
|
gt
Anonymous |
08.30.08 - 10:34 pm | #
|
|
Commenting by HaloScan
|