نويسنده بی خيال قسمت نظرات شده. کاری/مشکلی بود، ايميل بزنيد

It seems that Zahra was right! FIMINIZ have really nothing to say. Better to shut up.


Gravatar please wright more about your pussy.specifically when its totally shaved.


Gravatar راستش وقتي تو يكي در مورد كس حرف ميزني ما كه بيشتر ياد تغاري پر از ترشي گنديده با صاحبي داراي عقده هاي فرو خورده جنسي مي افتيم تا سكس و جاذبه زنانه. خودتو پس نه قاطي آدما بكن نه زنها :-D


Gravatar خوب من بسیار خوشحالم که تو بالاخره نوشتی
در تمام مدتی که اون پست رو نوشتم صدای تو توی گوشم بود که میگی "انار انقدر شکل پوستر های سازمان ملل ننویس.

چرا به نظرت پست "من حسابی طرفدار قدرت بخشی ام، اما نه از طريق خود خر کنی و ديگران را احمق بينی که اين وحشتناک ترين خشونت است." بود؟ آیا چون فمینیسم در گذر تاریخ مثل هر ایسم دیگری مرتکب خشونت شده و (من مطمئنم اطلاعات تو و صنم از من خیلی بیشتر است) دلیل میشود که الان فمینیسم این نیست؟

ما بسیار ذوق زده ایم که شما یک پستی نوشته ای و اسم ما بیش از یک باردر ان تکرار شده:)

عرض دیگری نیست و ملالی نیست جز دوری شما و دوستان


Gravatar انار جانم خيلی خوشحال اين کامنت را نوشتی...وسط اين همه فحش داشتم احساس خفگی می کردم و نزديک بود بيايم اينجا دربيافتم که نجات دادی ام!

ببين آخه همين الان اش هم درست مثل همان "مساله زن" فمنيسمی که من بتوانم بگويم و آنک فمنيسم آن است که می گويد و همانا فمنيسم اين است که فلان نداريم!

هزار جور برخورد تئوريک با مساله فمنيسم وجود دارد.

من حرف ام اين است که اينکه ما بياييم ساده اش کنيم و تقليل اش کنيم به چيزی که نيست برای اينکه طرفدار حزبی جمع کنيم کار صادقانه اي نيست و مردم گول زنی است.

فمنيسم هميشه به اين مساله کار داشته است که پشم زن چيست يا اينکه با که سکس دارد و در حيسن سکس چه می کند...

فمنيسم نبوده البته که خشونت روا می داشته به زنان اما مساله مهم اين است که مساله زنانگی و مردانگی و اين دوگانه کثافت هميشه ريشه در فرهنگ و ايدئولوژی داشه که هميشه به شکلی در حال ايجاد هنجار برای خشونت روا داشتن بوده اند.

وقتی شاخص های جنسيتی، جنسی، جنسگونگی محصول های فرهنگ و ايدئولوژی اند و هميشه هم بوده اند و اين فرهنگ و ايدئولوژی هم مردسالار بوده است که اين خشونت حتی به اسم فمنيسم هم باز توليد می شود! چالش ما چالش کردن اين خشونت هاست به نظر من بيشتر از هر چيز نه فراموش کردن آنها!

پس بهتر از يک آرمان شهر از فمنيسم نسازيم که بشود اين شاخص های خشونت زا را در آن به نقد کشيد.

در ضمن فداتون هم بشم ما خيلی ارادت داريم.


Gravatar در ضمن من دارم از سر درد می ميرم...می رم بخوابم چند ساعت ديگه می آم!


Gravatar خوب ببین این بحثها خیلی خوبه و برای همین من خوشحالم که تو نوشتی به دلیل اینکه ظاهرا بحث رو از نقد شخص داری میکشونی به نقد سازنده یک ایده و این برای مثل منی که مطالعه زنان نه رشته امه و نه کارم خیلی مفیده.

حرفت درسته. شاید بهتر بود من مینوشتم برای فمینیسم همه اینها مساله هم بوده و هم نبوده بنا برای این که چه روایتی و در چه برهه ای از تاریخ روایتی از فمینیسم باشد که شما دوست دارید بشنوید. اما واقعیت این است که روح به وجود آورنده فمینیسم نیاز به قائم به ذات بودن زنان بوده.

به نظرت آیا این پاراگراف امانت بهتری داره؟

ببین یه نکته هم برای خودم و خودت که کمتر از نوشته های من حرص بخوری:) امثال من ارتباط گران خوبی هستیم. ساده سازی الزاما دیوثی نیست. توانایی امثال من برای ساده گویی و ساده سازی باعث میشه که پیام امثال تو به گوش آدمهای بیشتری فرو بره دقیقا به این دلیل که اصولا آدمهایی مثل من در طبیعت کارشون و دیدشون هم انعطاف بیشتری دارند, هم صبوری لازم رو دارند و هم تمایل به گوش دادن قبل از حرف زدنشون از میانگین بیشتره. در نتیجه امثال من میتونند مدیوم های ارتباطی باشند. من حوصله دارم و میام ریز ریز از آدمی مثل تو که اینهمه بیشتر از من میدونم یاد میگیرم و بعد من این توانایی رو دارم که حرف تو رو جوری بگم که طیف وسیع تری از ادمها بدون تنش گوش بدند و روش فکر کنند. اینو خواستم بگم که کمتر حرص بخوری از روش سازمان ملل نویسی من:)

حالا تا اینجا آمدم اینم بگم. کتاب خوب برای "معرفی ساده به فیمینسم چی داری؟". یه چیزی که برای منی که هیچ وقت مطالعات اکادمیک نداشته ام در این باره خیلی سخت نباشه و یه دید کلی بر این سیر تاریخی که تو ازش حرف میزنی هم داشته باشه. من هرچی خونده ام که زیاد هم نیست پراکنده بوده.

میس یو عزیزم


Gravatar اوکی!


Gravatar انار جانم،
پاراگرافت و حرفت کاملاً درسته....ديشب به صنم می گفتم که بنده اينقدر ماتحت خودم را پاره کردم و هيچوقت نتوانستم بحثی به اين وسعت فعلی اش در وبلاگستان راه بياندازم (بحثی که شما و لوا و اليزه راه انداختيد و بقيه ام ادامه دادند).

من به دلايل شخصی فکر کنم هيچوقت حوصله اينکه به مخاطب ام فکر کنم را نداشته ام و ندارم و برای همان خودارضايی خودم نوشته ام و عده ای آدم که می دانم می فهمند چه می گم! برای همين حرف شما کاملاً درست است. البته بنده الان خيلی احساس خوب مهم بينی کرده ام با اين پاراگراف شما اما شخص بنده در مهربانی با مخاطب اصلاً تخصصی ندارم.

مساله عامليت زنان و ذات قائم باز هم پيچيده تر از اين حرف هاست. نحوه شکل گيری اين عامليت باز ريشه در فرهنگ و ايدوئولوژی داره چرا که همان دوگانه کثافت زن و مرد در فرهنگ و ايدوئولوژی ريشه داره....بنابراين مثال کلاسيک اش اين است که زنی که در يک فرهنگ کاملاً مردسالار به دنيا می آيد و مثلاً در کودکی او را از داشت آلت جنسی است (کيليتوريوس اش) محروم می کنند و بعد اين زن در سی سالگی به مساله کالچرال رلويتيسم می رسد و اصلاً می گويد که خيلی هم راضی است از وضعيت اش و اين بريدن چوچول اش ريشه در تفکری عميق دارد را بايد چه کرد؟

خوب بيشتر فمنيست ها کارت برنده را روی عامليت زن می گذارند اما خودمان اين عامليت کجا و با چه سياست های شکل گرفته شده است....

قائم به ذات خود بودن، باز شکل گيری آن خود در ميآن فرهنگ و ديسکورس های اطراف دارد که هر خودی را بی معنی و محصول ذهن آن "خود" و گفتمان های اطراف آن "خود" می کند.

کتاب وای کتاب آی...اونو بذار از خواب که بيدار شدم خيلی سئوال سختيه!
مخلص آبجی مون آی ميس يو تو!


Gravatar "يک مشت زن جنده ضد مرد از آن حمايت می کنند" این زیباترین و کامل ترین تعریفی بود که از فمینیسم های ایرانی(روی "ایرانی"اش تاکید می کنم) شنیدم. آفرین!


Gravatar شايان
ممنون، ما همه به تشويق شما محتاجيم، باز هم به من سر بزنيد، با تبادل لينک چطوريد؟
در ضمن شما که متخصص ايد از خارجی هاش کدومو پسند می کنيد؟


Gravatar درود تمامی ملت ایران بر تو باد که توی دهن یه مشت امل عقب مانده ذهنی میزنی که با افکار عقب مونده شان باعث
عقب موندگی ایران شده اند
------------------------
خيلی ممنون حامد جان
ولی شما هم زياد تخت گاز نريد...چون احتمالاً تا چند ماه ديگه همان کامنت قبلی دوست اصلاحاتچی مون رو شما می گذاريد که شما جنده ها آبروی وطن را برديد!
حميد جان،
کی ذهن اش عقب مونده است. من اينجا به هيچ ذهن "عقب مونده" اي اشاره نکردم!



Gravatar درود تمامی ملت ایران بر تو و امثال شما بزرگ زنانی که حرفهایتان تابوها را میشکند و افکار عقب ماندگان فکری را پس میزنه .افکارو افرادی که باعث عقب ماندن ایران شده اند و خواسته یا ناخواسته خدمت به جمهوری اسلامی میکنند .و تمدن گریزی از سر تا ته وبلاگشون میباره


Gravatar Nazli joon rasti shoma kodoom maghale az Aramech Doostdar ro khoondi?
---------------
اصل جنس جان،
چرا با اسم خودت کامنت نمی گذاری بابا؟
شما هم بدتر از دوست اصلاحات چی مان اين وسط نگران آبروی آرامش دوستاريد؟ بابا طرفدار!


Gravatar نازلی من حامدم(خوب باش...) همون که سه تار تخمی میزد برات...اینجا تو بلژیک دیگه مجبور نیستم آبجوی وطنی رو با الکل قاطی کنم بنابراین، خیلی رک و پوسکنده، می خواستم بدونی که یکی از لذتهای من اینه که یه قوطی آبجوی بلژیکی ناقابل رو خرج نوشته های حضرت عالی می کنم و حاشو می برم. می دونم می گی به تخمکم...منم به تخمم که تو میگی به تخمکم...ولی به هر حال پست های وبلاگ سیبیل یک جزء تفکیک ناپذیر از زندگی من شده بدبختانه و بخصوص این پستت. بعد از مدتها یه چیزی نوشتی که غلظت مطالعاتی/تحقیقاتی اون بالا بود. آدم میره این لینکهایی که دادی رو باز می کنه یه چیزی می خونه یه چیزی دستگیرش می شه، با دو تا اسم و نظر در باب مطالعات زنان و مباحث مربوطه آشنا می شه. کلا مثلا من و امثال من از کجا باید این هلن سیکسو رو می شناختیم؟ . به عنوان یه خواننده از تو که نظرات خواننده برات هیچ ارزشی نداره، می خوام اگه حوصله داشتی هر از چند گاهی اینجوری بنویس. همین
جوری...خوب؟
------------------------------
برای چی بگم به تخمم....
خيلی خوشحال ام که وسط آبجو های دنيا بهترين اش را می خوری!
چشم می نويسم باز هم می نويسم راستش از همه کار دنيا بيشتر بنده همين نوشتن در اين بلاگ را دوست دارم پس فکر کنم که حالا حالا در خدمت ايم!


Gravatar من از اين ببعد هيچ وبلاگی رو غير از مال تو نخواهم خوند، اينقدر که آدم بعد از خوندن متنهای تو به رستگاری می​رسه....................
مخلص شما...
اميد وارم که شوخی می کنيد!


Gravatar صنم دولتشاهی غلط زیادی کرد از "خود ارضاییش" نوشت! همین شما ها بودین که گند زیدن به جنبش اصلاحات٬ از نظر اخلاقی بی اعتبارش کردین٬ تا یه کم آزادی دیدین هر لجنی رو با چهار تا پسوند و توجیه روشنفکری تزریق وبلاگستان و جامعه کردین. الان هم با همین بی شرمی دارید اعتبار فمینیستای واقعی ایران رو به گند می کشونید.

نسبت شما چند نفر وبلاگنویس به جنیش فمینیسم در ایران همون نسبت شاه اللهی ها به مشروطه خواهان و انثار حزب الله به طرفداران انقلابه. نقشتون هم درست به اندازهء اونا مخربه: دوستی خاله خرسه. با همون مطلقگرایی و افراطیگری و بی چاک و دهنی....
----------------
يعنی کاش در يک وبلاگی چيزی اين رو بيشتر توضيح می دادی! من عاشق اين کامنت شدم! پس اصلاحات شکست خورد؟ بعد هم دليل شکست خوردنش جنده بودن من و صنم بود؟


Gravatar سلام سیبیل جان

جدای از اینکه با کلیت حرفت موافق ام ولی پراکنده گویی ات دنبال کردن نکته هات رو برای کسانی که اشنا با ایده های دریدایی و فرویدی هلن سیکسو نیستند سخت میکنه. به نظرم یه جورای اون جاهایی که ارجاع دادی به هلن سیکسو ناتمام و بریده شده است. البته این که نوشته ات رو چگونه منتاژ میکنی دست توست ولی اگر مطلبی رو می اوری که ناتمام است فهم و دنبال کردنش دشوار میشود. فکر میکنم در این مورد بدت نمیومد که بیشتر ادم های مخالفِ جریان حرفها ت رو بفهمند تا موافقان
----------------------
والّله راستش من هميشه سيستم شير مرغ تا جون آدمی زادی است که مونتاژ می کنم که يک جور های هزار و يک مساله رو به هم ربط می دم و تمام عشقش ام در اين است که تمرين خلاق نويسی کنم. يعنی تئوری يک جور های وسط شير مرغ و جون آدميزاد چپونده بشه و آدمی که می خونه فکر کنه که داره داستان می خونه نه تئوری. چون راستش به اين دليل است که ژورنال های آکادميک در تولد دانش خيلی موفق اند اما به دلايل کاملاً روشن کسی آمريکن هيستوريال ريويو نمی برد دم دريا حالش را ببرد. پس من سعی می کنم که تئوری را همچين پخشش کنم!


Gravatar Amir is right. me wants KOS... me wants KOS e tang
--------------
خوب عزيز جان اين تمايلات زيبات رو چرا پنهان می کنی حالا اينقدر نياز داری که بايد در کامنت دونی من فرياد کنی!
شماره تلفنی، ايميلی چيزی بگذار که متقاضيان باهات تماس بگيرند!


Gravatar damet garm!!!!!!!!


Gravatar دوستدار نیازی به نگرانی من نداره.
بلخره این مقاله آرامش دوستدار که شما خوندی اسم داشت یا نه؟


Gravatar نگفتم که دلیل "شکست" اصلاحات تو و صنم بودین٬ انقدر خودتو جدی نگیر. گفتم شما و امثالتون گند زدین به اعتبار افرادی که در این راه فعالیت می کنند و مثلا با شما در یک جبهه هستند.

یعنی این نوشته های مستهجن شماها در مورد خوداضایی و پشم و تجربه های شخصی جنسینون و الفاظ رکیکی که به کار می برید٬ فقط به آبروی خودتون و خانوادتون ضربه نمی زنه (اگه اینطور بود به کسی مربوط نمی شد و افرادی که دوست نداشتن می تونستند نخونند) ولی شما چون اصرار دارید که حتمآ این کار رو به اسم "ساختارشکنی در جامعه" انجام بدین و حتمآ سیاسی هم باشین و از فلان فرد زندانی و فلان جنبش اجتماعی هم حمایت بکنید٬ دیگه اینجا می شه دوستی خاله خرسه.


Gravatar يا ورژن بنده که ذهن شما همان کُس شماست و کُس شما همان ذهن شما

واسه همين ميگن کس شعر و نه کير شعر؟


Gravatar اوه. ببین ما یه شب دیر برگشتیم خونه چه خبر شد. من عاشق کامنت هات شدم نازلی. مخصوصن کامنت مربوط به شکست اصلاحات و جواب تو. خدا بود.
این نوشته ی تو هم خدا بود. کلی به معلوماتم اضافه شده این چند روزه. کلی هم لذت بردم که وبلاگستانی هست و زن هایی که جرات دارند.


Gravatar نازلی...
این مساله شکست اصلاحات را باید جدی دنبال کنیم. من شوخی ندارم. تو و صنم هم لطفن کافور بخورید که اصلاحات انحام شه. مساله خیلی جدیه کلی آدم بخاطر این جریانات کس شما کشته شدند. حتمن باید پیگیر قضیه باشیم.


Gravatar KIR!


Gravatar درود
اگر رویه ات همین باشد من هیچوقت همچین حرفی نمیزنم .
خب بله شما از"عقب ماندگان فکری" حرف نزدید ولی وبلاگنویسهایی با این خصوصیت وجود دارند.وبلاگهایی که همان شعارها و حرفهای هزار منبری حکومت رو تکرار میکنند در وبلاگشون .غافل از اینکه سالها هست که این حرفها توسط حکومت شبانه روز در گوش و چشم مردم چه از راه سازمان همیشه در خدمتش یعنی صدا سیما چه توی کتابهای درسی که همشون شدند کتاب دینی و چه روی در و دیوار خیابون و.... داره تکرار میشه. ولی خوشبختانه هیچ اثری نداشته(منظور از این هجمه تبلیغاتی مذهبی کسترده هم که مشخصه، استفاده از دین در راه خدمت به حکومت)


Gravatar درود
اگر رویه ات همین باشد من هیچوقت همچین حرفی نمیزنم .
خب بله شما از"عقب ماندگان فکری" حرف نزدید ولی وبلاگنویسهایی با این خصوصیت وجود دارند.وبلاگهایی که همان شعارها و حرفهای هزار منبری حکومت رو تکرار میکنند در وبلاگشون .غافل از اینکه سالها هست که این حرفها توسط حکومت شبانه روز در گوش و چشم مردم چه از راه سازمان همیشه در خدمتش یعنی صدا سیما چه توی کتابهای درسی که همشون شدند کتاب دینی و چه روی در و دیوار خیابون و.... داره تکرار میشه. ولی خوشبختانه هیچ اثری نداشته(منظور از این هجمه تبلیغاتی مذهبی کسترده هم که مشخصه، استفاده از دین در راه خدمت به حکومت)


Gravatar آیدا جان می دونی من تازه قرص های ضد افسردگی رو کنار گذاشتم و دوباره موتورم راه افتاده، هوا هم که هوای لواطه، خلاصه دست خودم نیست هی می شینم اصلاحات رو شکست می دم. فکر کنم همون کافور که می گی لازم باشه! اگه سراغ داری کجا می فروشن بگو برم بگیرم.

نازلی جان ببخشید من در بحث شرکت نکردم مشغول اضافه کردن به شکست اصلاحات بودم به علاوه رفتن از این مکانیکی به اون یکی مکانیکی و شکست دادن جنبش اصلاحات مکانیک های خوش قد و بالا بلکه بتونم یه جایی پیدا کنم تخفیف بده واسه تعمیر این ماشین مادر مرده که هزار و خورده ای دلار داره خرج رو دستم می ذاره، به علاوه شیشلیک درست کردن و نوش جون کردن (خب وبلاگ امروزم رو هم نوشتم اینجا!).

در اسرع وقت در این بحث سیاسی عبادی سکسی مهم شرکت خواهم کرد. دارم خنده مدوسا رو هم می خونم. حیف وقتی سیکسو اومد دانشگاهمون (خودمونیم خیلی هم خوشگل و سکسی هست خودش ها!) هیچی از حرفاش نفهمیدم و خوابم برد سر سخنرانی اش. این مقاله هه که خیلی باحاله.

راستی این حسین طفلکی دق نکنه یه موقع ما به جای افشاگری درباره ند داریم جنبش اصلاحات رو شکست می دیم؟


Gravatar يك چيزي تو آيين نگارش اختراع شده كه " پاورقي " نام دارد. آنقدر مطلب توي پرانتز نوشتيد كه من هنگام خواندن اين متن دچار سرگيجه شدم. باباجان كمي حوصله به خرج بده و نوشته ات را اينقدر وصله -پينه اي نكن. همين منتقل كردن توي پرانتزي ها به پاورقي ؛ متن موجود را شيواتر و خواندن و درك آن را راحتتر خواهد كرد
------------
کاملاً درست می فرماييد. بنده بايد روی نوشتن فارسی ام کار کنم.


Gravatar salam azize del, indafe ham keif kardam az neveshte haat. daghighan moshkel ma adam haa kari nist ke anjamesh midim, moshkele ma inke ke nabayad ina ro jayye benevisim, albatte manzoram ine ke ma zan ha nabayad in chiz ha ro asan bedoonim!!!!! vali mersiii az to ke minevisi, az chert haye digaran narahat nasho, age doost nadaran bebinan ina ro, bikhod mikonan mian mikhoonan, mian mikhoonan o haal mikonan, faghat mikhan haal begiran amma bayad beheshoon begim ta khoon dar rag e maast, minevisim ta cheshmetoon dar aad :)) hahahahaha
dokhi miboosamet, moraghebe khodet baash


Gravatar I recommend that u get laid ASAP, I think it would help to get ur thought straight:D
honestly, I am not personaly interested in fatty boom booms. otherwise I would offer to do the favor myself


Gravatar پشم جان اگه نازلی نمی نوشت اینها رو من فردا همین چیزا رو می نوشتم. بعد تو به من هم پیشنهاد می کردی گت لید شم؟ من همین الان گت لید شدم. چرا فکر می کنی اگر کسی در باره لزوم نوشتن زن از تنش می نویسه حتما کمبود گت لید شدن داره؟ خب اگر می خوای جواب این سوال رو بدونی همین پست نازلی رو بخون و خنده مدوسا رو بخون! اتفاقا نازلی داره از همین پدیده ای می نویسه که باعث می شه تو فوری به زنی که از تنش می نویسه پیشنهاد کنی که احتیاج به سکس داره. اصلا هم متوجه نشدی که نازلی داره آرای یه سری از فمینیست های مکتب فرانسه رو هم مورد نقد و بررسی قرار می ده و مثلا یه خورده هم تولید دانش می کنه. خب از نظر تو فکر نازلی مهم نیست دیگه. فوری فکرت می ره به سمت پایین تنه اش. این نوشته نازلی هم همین رو می گه. حالا یه دور دیگه بخونش. تو هم فقط از این نوشته نازلی به کس نازلی رسیدی و ذهنش جایی نداشت. پس نازلی باید حالا حالا ها از تنش و کسش بنویسه به خاطر اینکه آدم هایی مثل تو هنوز وجود دارین!


Gravatar Honestly, I enjoyed it a lot. I don't dare to talk like you, may be because I am a bit older than you. Anyway, I broke some bounderies in my own life about sex, and I am really proud of that, even if it made my life like a hell for sometime! But unfortunately I gave it up and came back to a picture most of men want: A doll...
Go a head friend... Future will be ours, at some points...


Gravatar نوشته ات رو با دقت خوندم ولی آخرین پارگرافت رو نفهمیدم

چيزی تحت عنوان "زن" به نظر من وجود ندارد. همه ما با برخورد منتقدانه مان با مساله "زن،" است که "زن" را می سازيم، چهار چوب ها را بر می داريم و آنها را دوباره می سازيم و خراب می کنيم و باز می سازيم... و اين ساختن و دوباره ساختن در مقابل تاريخ مردسالارنه است که معنی پيدا می کند: اين چيزی است که باعث می شود من خودم را فمنيست بدانم و همه شما را هم!

منظورت چی است؟
------------
يعنی اينکه زن بودن يک مساله کاملاً فرهنگی و ايدولوژيک است (نه به معنی بيولوژيک اش). اينکه چه خاصيت هايی آدم بايد داشته باشد تا زن باشد را ما مدارم می سازيم و خراب می کنيم. به عبارتی آدم زن می شود نه که صرفاً زن به دنيا می آيد (که حالت بيولوژيک اش است).


Gravatar khoda vakili ,khodet ham fahmidi chi nveshti . koso-o- sher nveshti .you are very very stupid.


Gravatar توی بالاترین ننوشتم. اینجا لااقل می توانی حذفش کنی. و این برای شما امتیاز است. تمام مشکل شما یک همسر خوب و متین و یک یار خوب است. قطعا مشکل تان با یک یار و همنشین خوب حل خواهد شد. راستش نااشنا در تمام این مدتی که کارهای فرهنگی و فلسفی ان هم بصورت حرفه ای انجام دادم چیزی به چرندی این نوشته ندیده ام. خودت بار دیگر بخوان. اما اطمنیان دارم در صورت پیدا کردن مرد خوب و مناسب تمام مشکلاتتان حل می شود. می دانید زنهای زیبا حق شان را بسادگی می گیرند، اما زنهایی که زیبا نیستند مجبورا برای گرفتن حق شان تلاش کنند. این می شود که فیمینیست می شوند در حالی که هیچ پشتوانه فکری و عقیدتی ندارند و مشکل از جای دیگری اب می خورد. برای حق ات بجنگ اما هرز ننویس. گرچه نوشته های دیگر نیز تعریفی ندارند و قالبی بی روح، بی کشش و بی ثبات دارند. به یادت بیاورم با این شیوه ان گاه که ننویسی، حتی فضای وبلاگ هم جای خالی ات را احساس نمی کند. شما هر بار هیچ ننوشتی. موفق باشید. و پایدار. ارزوی بهترین یار و همنشین را برایت دارم تا از این ورطه بدر آیی. دنیایی عشق دنیای نیاز است و شکیبایی. دنیای نیم لخبند ها و اشکها. و سر اخر حریمی امن برای مثلا تویی که قرار است در قلب کسی باشی و به امید ان روز. گرچه این همه نوشتم چنانچه شما همجنسگرا باشید، بی ارزش نخواهد بود. جای ان مردی که ارزو کردم همنشین زنی بگذار.
زنده باشی.
-----------
من اينجا هرگز کامنتی را حذف نمی کنم!
از لطف شما ممنون ام که مشکلات بنده را به زشتی و نداشتن عشق و شوهر و اينها نسبت داديد!
البته يک همدم برای بنده کم است خدا تعدد همدمان قسمت کند!


Gravatar خوب این وبلاگ من تا حالا ندیده بودم . به نظرم جالب اومد و متفاوت.
ولی تو این مقالت نفهمیدم که بلاخره قدرت فمنیستا تو فکرشونه یا کسشون یا هر دوش.

و از کدوم میخوان به کدوم برسن.
چیزی که من فهمیدم این که این تابوها باید اونقد تو جامعه شکسته بشه و عادی بشه که وقتی اسم یه زن میاد وسط فکرا بلافاصله بطرف کسش نره و اندیشش هم مورد توجه قرار بگیره.
درست فهمیدم؟

موفق باشی.


Gravatar avalan ke merci ke inghade khub neveshti,man ke har vaght miam inja ham koli matlab yad migiram ham koli fohshe jadid;)damet garm khaste nabasi.badam hala ke hame ashhhheghe camentat mishan manam begam ke man ashsheghe(ba takid bar sh)in comente mahoman shodam.yaro hamneshino eshgho hame ina barat arezu mikonam;)in roohe latife baziast ke mano koshte


Gravatar خانم کاموری، کنجکاو شدم ببينم مطالب آکادميکتان را چگونه به انگليسی مينويسيد. آيا ممکن هست لينکی به مقالات
دانشگاهيتان بدهيد؟ سپاس
--------
ايميل بزنيد. مطالبی که هنوز چاپ نشده (که بيشتر مطالب است چون آدم در دوران دانشجويی فوق اش يکی دوتا چاپ می کند) را اگر شخصيت حقيقی و حقوقی باشيد برايتان ايميل می کنم. چرا که بايد به شما اطمينان داشته باشم که از آن استفاده درست می کنيد تا که من چاپشان کنم انشالّله!


Gravatar ما که همیشه از بر زبان اوردن این کلمه ی که نشان دهنده ی عضو قلمبه ی زنان بود می ترسیدم کسی بگوید بی ادبیم
ولی خوب در بالاترین دیدم عبدالعلی گفته بود جای جوجوطلا خالیه از اونجا که من در زندان بالاترین به سر می برم و احتمالا حکم من اعدام بوده و الان شادروان شدم چون حسابم مسدود شده
من که نمی دوم نوشتن از کس چطور به شما فمنیستها کمک میکنه
البته من همیشه به جای کس ازکلمه ی( سیبل مقابل ) استفاده می کنم به دوانگشت پایین ترشم می گم تپه های مجاور
حالا اگه با نوشتن از بدن و بخصوص کس پیشرفت می کنی بنویس
ما بخیل نیستم خدا رو چه دیدی شاید دکترای افتخاریم گرفتی
ولی حداقل تیتر بزن سیبل مقابل
فکر کنم بهتر باشه
خلاصه کلی با لینکت حال کردم تو بالاترین با اون همه نظر منم بعضی وقتها دعوا می کردم تو بالاترین لینکام کلی نظر می گرفت خیلی بامزه بود
ولی منفی های توهین امیز کلی الکی و خنده دار بود
چون واقعا دلیل توهین شو نفهمیدم
حداقل یکی منو روشن کنه


Gravatar راستش من موندم چرا حساب شما در بالاترین مسدود نشده
شما از کس خودتون گفتید و لی من از کس زن مردم و باعث شد حسابم مسدود بشه
اگه میشه این کامنت منو تو بالاترین زیر لینک خودتون بنویسد
ممنون میشم
JOOJOOTALA
--------
والّله من خيلی با بالاترين کار نمی کنم، و هنوز هم درست قوانين اش را نمی دانم!


Gravatar ها ها ها ها ها
ها ها ها ها ها

ای وای خدا ... من که از خنده روده بر شدم ... نمی دونم من خیلی تو مود خنده ام یا این کامنتها خیلی توپن.

خدا خفت کنه سیبیل بلا با این دست به قلمت.


Gravatar نازلی جانم
من اصلا اکانت بالاترین را یادم رفته چی بود. حرفم رو البته در مورد حوصله داشتن بیشتر از تو پس میگیرم. فدات بشم حوصله داری میری متنت رو میذاری همچین جایی؟!
-------
مازوخيسم!
ببين مثلاً خير سرم می خواستم وارد بحث کنم آدم هايی که معمولاً وارد اين بحث نمی شوند!
البته کلاً فکر خوبی بود اما شرين فحش خوردم!


Gravatar ببخشيد خانم کاموری. من فکر کردم که شما مطلب منتشر شده داريد. چون ميترسم در تائيد صلاحيت تان رد شوم صبر ميکنم تا منتشر کنيدآن را به صورت ناشناس بخوانم
. سپاس
-------
يک دونه دارم اما به بحث کاملاً بی ربطه و فکر کنم شما هم می خواهيد مچ بگيريد! به هر حال اگر مايليد بخوانيد ايميل بزنيد! فکر نمی کنم که جايی در اينترنت باشد و چون به خاطر اش در درد سر افتادم نمی توانم و نمی خواهم آنچنان تبليغی هم برايش بکنم!
اگر فقط ژورنال های آکادميک مد نظرتان است.


Gravatar man toye balatarin account nadaram, vali commentha ro khundam. arzeshe postet kheili bishtar az mohite unjast va khob ensafan baraye fahme mokhatabe aam ham neveshte nashode, chand nafar Lacan va feministhaye Lacanian ro mishnasan? Ya aslan mitunan be ghole khodet be mafahime symbolice in matn negah konan?
Nokteye jalebe dige ineke engar roshanfekri tazegiha tabdil shode be fohsh. Be har hal man khundam va kheili lezat bordam. Great job. Bebakhshid pinglish neveshtam.


Gravatar I love this: 'your pussy is your mind, your mind is your pussy'. Or maybe I shoud translate Zehn with another word in English!!


Gravatar سعی کن افسار (املا شو بلد نیستم)گسیخته باقی بمونی تا برات دهنه مناسب پیدا بشه. خیلی فکر کن تا معنیمو بفهمو. از فارسیم ببخشید


Gravatar "خورشید خانم"

من نمی دونم چه کسی شما را قیم مردم کرده که می خواهی هم بهشون یاد بدی چطور فکر کنن٬ هم چطور مطلب بخونن و هم چه چیزی رو بپذیرند و چه چیزی رو نپذیرند! نازلی هم که به قول تو مجبور از پایین تنش بنویسه تا مردم آدم شن٬ تازه باید ازش ممنون هم باشیم که این وسط "تولید دانش" هم برامون می کنه!!

حالا ما اگه نخواهیم شما با پشم و پایین تنتون ما رو به راه راست هدایت کنید کیو باید ببینیم؟!


Gravatar بالاترین اشتباه بود. اما چرا اشتباه بود؟
شما (نازلی و دوستان) طبعا حرفی دارید که می خواهید مردم بشنوند و درباره اش بحث کنند. این «حرف» را بنابر ماهیت اش نمی شود مثل بروشورهای سازمان ملل زد. اما با مردم چطور باید حرف زد؟ چطور باید حرف زد که هم «پروواکتیو» بود و هم آن ها را به فکر انداخت؟
کسانی که در بالاترین فحش داده اند و محکوم کرده اند را نگاه کنیم. لینک هایی که تا به حال پست کرده اند ببینیم. خیلی هایشان آدم های معمولی و جالبی هستند. زنی که عاشق فوتبال و اعتراض دانشجویی هست. زنی که با جدیت پیگیر مشکلات حقوقی زن هاست. و کلی آدم های جالب دیگر. همه این ها احمق اند؟ ما باهوشیم؟ این ها نمی فهمند؟
ما می فهمیم؟ ما پیشرفته ایم؟

به نظرم همه آدم هایی در موقعیت مشابه حرفی داشته اند که می خواس
ئد بنق تند مردم بشنوند این سوال ها رو از پرسیده اند.

بعد به نظرم منظور ما این نبود که یک چیزهایی بگوییم که هیچ کس نمیفهمد و در آن خیلی مستقیم و «کانفرانتیشنال» به «ارزش» هایی که آدم ها به هر حال در آن ها رشد کرده اند و برایشان معنی دارد حمله کنیم و بعد توقع داشته باشیم برایمان شامپاین باز کنند. چیزی که می خواهید بگویید مهم است و چطور گفتن اش دقیقا به همان اندازه مهم است. تازه اگر اولی فقط «هوش» و کتاب خواندن بخواهد دومی هم این ها را می خواهد هم هنرمند بودن. دومی همه این ها را می خواهد به اضافه «استتیک»...
بعله
-----------------------
من همچنان نمی فهمم که تو چرا با اسم خودت کامنت نمی گذاری!
و البته همچنان می دانم که حتی يک نگاه هم به کامنت های بالاترين نکرده اي و در مورد اين زنان خيالی نظر می دهی که در بالاترين وجود نداشتند. بنده و صنم در بست در حال بحث با مردان بوديد. اينها بودند که برای ما نظر می دادند و به جای اينکه آرامش دوستدار بخوانی برو نگاه کن ببين با که طرف هستيم ما!
نمی دانم شما که به مسز می رسيد اينقدر بزرگوار می شويد چطور نمی فهميد که تاريخ اسلامی مملکت در فرهنگ آن مملکت تاثير مستقيم داشته است؟ رجوع کنيد به بحث های هميشگی مان!
من فکر نمی کنم چيز هايی که بنده می گويم را هيچکس نمی فهمد. من فکر می کنم خيلی هم خوب می فهمند از کامنت ها مشخص است که آنها که خوانده اند خيلی هم خوب فهميده اند!
شما به من ای.دی اين زن ها که می گوييد را نشان دهيد چون من هرچه نگاه کرد مردانی بودند که فيلم های لوس هيجده سال به بالا فرستاده بودند. يا اينکه ژورناليست های روزنامه های زرد بودند و خبر حوادث فرستاده بودند!


Gravatar آزاد جان، اگر نمی خواهی ما با پشم و پایین تنمون شما رو به راه راست هدایت کنیم، باید اون دکمه ضربدر گوشه بالای صفحه رو ببینی که با یک کلیک روش می تونی صفحه رو ببندی! به همین سادگی :)


Gravatar "خوب این وبلاگ من تا حالا ندیده بودم . به نظرم جالب اومد و متفاوت.
ولی تو این مقالت نفهمیدم که بلاخره قدرت فمنیستا تو فکرشونه یا کسشون یا هر دوش.

و از کدوم میخوان به کدوم برسن.
چیزی که من فهمیدم این که این تابوها باید اونقد تو جامعه شکسته بشه و عادی بشه که وقتی اسم یه زن میاد وسط فکرا بلافاصله بطرف کسش نره و اندیشش هم مورد توجه قرار بگیره.
"درست فهمیدم؟

یکی از این فمینیستالطفا به من بگه ببینم منظور نویسنده رو سر موضوعی که اینقدر بحث سرش شد درست فهمیدم؟


Gravatar البته از مبارزان اینترنتی و مجازی حقوق زنان هم توقع جواب بهتری نداشتم...یک کلیک بکن روی علامت ضریدر بالای صفحه همه چیز پاک می شه٬ با این تکنولوژی دیگه لزومی ّبه جواب دادن به نقد و انتقاد و اینا نیست.

من واقعا نمی دونم چرا شما رو جدی گرفتم.


Gravatar آزا، سوالی که پرسیدی راستش جوابی بهتر از این نمی تونست بگیره! می گی نخوای ما کاری کنیم کیو باید ببینی که منظورش اینه که حال و حوصله فکر کردن و گفتمان نداری، و خب در چنین حالتی تنها راهش اینه که پنجره رو ببندی و بری. با این برخوردی که می کنی اصلا نباید انتظار داشته باشی جدی گرفته شی :)


Gravatar جالبه اینجا حتما باید فحش بدی که جواب بگیری.
اگه یکی مثل آدم یه سوال منطقی بپرسه جوابی نمیگیره.
-------
خوب سئوالت به تمسخر مگه نبود؟


Gravatar هه هه هه ... من هنوز هم خندم میگیره از این کامنتها. سرکار خانم کام- یه- وری، خدا پدرت رو بیامرزه این شنبه شبی. کلی حال کردم. ها ها ها ... خورشید خانوم جان، شما همون هدایتتون رو بکنید، به حواشی هم زیاد کار نداشته باشید. ما هم به همون کار خندیدنمون می رسیم.


Gravatar salam ..
man khodam yek zanam vali fekr nemikonam injur harfa (kos) bedarde hich kdum az zanha bokhore va moshkelateshun ro hal kone shoma vaghean che juri fekr mikonin..


Gravatar تو یکی از کامنتهای اولیه انار ازت خواسته بود یه کتاب معرفی کنی که من از اون موقع هی میام اینجا رو چک می کنم و مجبورم مستفیض بشم از همه ی کامنتهای رنگ و وارنگی که ملت گذاشتن تا ببینم بالاخره کتابو معرفی کردی یا نه... اگر بتونی کتابی معرفی کنی برای اینکه کسی که تا حالا خیلی مطالعه در زمینه ی مسایل زنان و فمنیسم نداشته بتونه از اون شروع کنه خیلی ازت ممنون می شم.
------------------
آخه چی معرفی کنم...خيلی سئوال سختيه اما برای هر کسی که می خواد تازه بخونه يک مشت فمنيست ريدر هست که کتابخانه های همه دانشگاه ها می فروشند:
http://www.amazon.com/Feminist-R...y/dp/ 1577181301
اگر بهم بگيد به چی علاقه داری و چه مباحثی براتون جالب تره حتماً راحت تر خواهد بود کتاب و مقاله معرفی کردن.
مخلص



Gravatar آخه مثل اینکه شما گوشتون رو گرفتین و فقط کار خودتونو می کنید و انقدر مشغول ادب و تربیت مردم و "ساختارشکنی" و "فرهنگسازی" و "تولید دانش" برای جامعه هستید که هیچ توجهی به صدای این همه افراد مختلفی که دارن از شیوه نوشتن و عملتون انتقاد می کنن ندارید.

یعنی هیچ کس به غیر از شما با تئوریهای فمینیسم آشنا نیست٬ هیچ کس دیگه ای درس نخونده و فعالیت اجتماعی نکرده...و هر کسی که در مورد پایین تنه و خودارضایی و موهای بدنش ننویسه یا از این روش خوشش نیاد٬ به خاطر نفهمیشه.

یک کم کمتر جوگیر ۴ تا کتابی که خوندین باشین٬ یک کم از این برج عاجتون بیایین پایین. مردم به قیم احتیاج ندارن. آدمهایی به مراتب با سوادتر و دانشمندتر و فعال تر از شما به خودشون اجازه نمیدن با استفاده از الفاظ رکیک و گستاخی و بی بند و باری بخوان مردم رو "ادب" کنند.


Gravatar کامت قبلی من در جواب به "خورشید خانم" بود
--------------------
خدا رو شکر چون من يکی که اصلاً حوصله وارد بحث شدن با جنابعالی را ندارم!


Gravatar سيبيل جان، فکر می کنم مشکل عمده ی کامنت گذاران مخالف، منتقد و ... اينه که کلاً نمی فهمن چی میگی!با يه نگاه به ايراد گرفتن هاشون راحت می شه فهميد. ضمنن، اين ماجرای شکست اصلاحات توسط تو و خورشيد خانوم و ...نهايت طنز بود! بعد هم تا جايي که می دونم، چارچوبی برای وبلاگی نويسی وجود نداره، وبلاگ يک صفحه ی شخصیه که هيچ کس رو مجبور نخواهند کرد، خلاف ميلش بخوندش.
-----------
ندا جان
من فکر می کنم که خيلی خوب می فهمند و حتی اگر نفهمند کاملاً متوجه اين مساله اند که يک رابطه قدرت جنسيتی دارد به هم می ريزد و اين خيلی خطرناک است. کس اي که بنده اينجا استفاده کرده ام نه شهورت بر انگيز است و نه به هيچ عنوان با خواندن اش آدم ياد آلت تناسلی زنان می افتند. اين واژگونی معنی کس است که ملت را عصبانی کرده است. با اين معنی جديد ديگر "کس" آی اون زنيکه رو بيبين "چه کسيه" نيست!
اين از بين رفتن فانتزی جنسی است که دارد اعصاب مردم را خورد می کند!


Gravatar من که واقعا مجذوب این همه گیر شدن جریان تن نویسی زنانه ام. با مزه اینجاست که همه اونایی که معترض ان و فحش می دن، در واقع دارن به هدف این تن نویسی یعنی مجبور کردن گفتمان غالب به حرف زدن در این باره کمک می کنن. در واقع یک از اهداف مهم تن نویسی زنانه مجبور کردن دیسکورس غالب به پذیرش تن و لذت زنیه که در حالت معمول به دلیل مردسالار بودنش نفی اشون می کنه. و همه این انتقادها و شلوغ بازیا در کنار تن نویسی های شما(که مثلا خودت یه بار درباره خودت یه نمونه خوبش رو نوشته بودی) و مطالب تئوریک حامی این نوع نوشتار(مثل این مطلب) به رسیدن به نتیجه ای که می خواین کمک می کنن؛ یعنی آوردن لذت و تن زن به سطح گفتمان. نه آنجور که معمول مردسالاریست اون پشت مشتها که هر بلایی را بی سر و صدا سرش می آورد. خیلی دوست داشتم تو جنگ بالاترین کمکی بکنم که به دلیل نداشتن آی دی امکانش نبود...
-----------
کاملاً درست می فرماييد...ما خيلی ارادتمند ايم. هرزگاهی از اين ور آب ور سر می زنيم خدمت شما اما هر بار تنبلی يادمان می برد که دوباره سر بزنيم! به هر حال ارادتمند.


Gravatar من به مجلات آکادميک دسترسی دارم اگر عنوان را بگوييد پيدايش ميکنم. راستش را بخواهيد ديدم هی ميگوييد توليد دانش گفتم آيادر يک نشريه آکادميک مطلب داريد يا فقط برای مخاطب فارسی زبان پروفسور هستيد. بابا يک کم تواضع هم
خوب چيزی هست.ن
-----------------
بفرماييد قربان...
عرض کردم که شما قصد تان به نظر نمی آمد که خير باشد. ايميل بزنيد همانطوری که گفتم چيزی نيست که بخواهم تبليغات اش را اينجا بکنم و خودم را بيشتر در درد سر بياندازم. اما اگر قصد تان اين است که سواد بنده را در زبان انگليسی محک بزنيد باز هم خوشحال می شوم ايميل بزنيد.
يک ايميل زدن که از شما چيزی کم نمی کند می کند؟
زمانی آرمش دوستدار بنده خدا را مسخره می کردند که آيا ايشان يک مقاله به زبان انگليسی دارند يا خير، صرف نظر از اينکه بنده خدا آرامش دوستدار کلی کار کرده بود من هيچوقت اين مسخره بازی مردم در کوبيدن اش برای نداشتن مقاله انگليسی را نمی فهميدم.
بنده دانشجو هستم و دانشجوی خوبی هم نيستم. ادعا پروفسوری هم ندارم. سوادم ام بد نيست اما خود شما اگر دستتان در کار باشد که طوری وانمود می کنيد انگار است (که البته من بعيد می دانم اما با وانمود شما می روم) بايد بدانيد که در علوم انسانی خيلی بايد کار آدم درست باشد و تن به کلی سياست بدهد تا آخر دوران دکتری اش دو سه مقاله چاپ کند. من نه دانشجوی دکتری ام، و نه دانشجوی خوبی که بخواهند اينقدر مرتب باشد که مقاله چاپ کرده باشد!
حالا به هر حال اگر می خواهيد چند تا دم دستی دارم که اين ور و آن ور فرستاده ام می توانيد بخوانيد شان.



Gravatar گفته بودم باهات حال می کنم؟ الآن بازم میگم! دقيقاً! راست میگی. قبول دارم


Gravatar من فکر می کنم که خيلی خوب می فهمند و حتی اگر نفهمند کاملاً متوجه اين مساله اند که يک رابطه قدرت جنسيتی دارد به هم می ريزد و اين خيلی خطرناک است. کس اي که بنده اينجا استفاده کرده ام نه شهورت بر انگيز است و نه به هيچ عنوان با خواندن اش آدم ياد آلت تناسلی زنان می افتند. اين واژگونی معنی کس است که ملت را عصبانی کرده است. با اين معنی جديد ديگر "کس" آی اون زنيکه رو بيبين "چه کسيه" نيست!
اين از بين رفتن فانتزی جنسی است که دارد اعصاب مردم را خورد می کند!


يعنی اگر مردها ديگر به زنها جاذبه جنسی نداشته باشند قضيه حل ميشود¿ ن
---------------------------
چه ربطی داره اگر حسين هستی حسين جان،
کی راجع به جاذبه جنسی حرف زد؟ راجع به رابطه قدرت جنسيتی است که مساله جنسی بودن قضيه!
اين فانتزی که "کس" "کس" است لزوماً جنسی نيست. تحقير آميز هم است. پس رابطه قدرتی است قضيه نه لزوماً شهوت جنسی که بر منکر اش لعنت اگر اين دو با هم ربطی نداشته باشند!
نه ربطی به اين ندارد که جاذبه جنسی از بين رود...
مثلاً بنده در دنيای فانتزی جنسی ام عاشق اجراگری های هستم که به نوعی بازی قدرت اند. اما نمی آيم آن اجراگری را تبديل کنم به منش و ايدولوژی زندگی ام. آنچه که مسلم است اين مردسالاری يک سيستمی است که همه زن ها و همه مرد ها و همه اقليت های جنسی را در بی می گيرد. در چهار چوب ذهن مردسالار ناشی از ايدولوژی مردسالارانه است که اين روابط قدرت جنسيتی را بنده دارم سعی می کنم واژگون کنم (اين بنده هم نوعی است).


Gravatar nemidunam, be nazaret lazeme baraye hale yeki az moshkelate jame'e be ye bakhsh digash gand zad? vaghean 1kam behash fekr kon. hameye farhang ha kalamate mokhtalefi baraye namidan barkhi ajza'e badan va barkhi a'amal darand, ke tab'an to 1bahse amoozeshi az ba'zi az ona estefade nemikonan; amma age to ba neveshtane kalameye kos va tekrare mokararesh hal mikoni ya erza mishi valla chi begam? in esmesh amoozesh nist.


Gravatar به نکته‌ی دقیقی اشاره کردی!


Gravatar نازلی جان خدا میدونه من چقدر مخلص نوشته های تو هستم. فقط به نظرم یه ایراد کوچولو هست٬‌ اونم نه تو نوشته ها٬‌ تو جوابات به کامنتها. فکر میکنم انقد بچه باحالای باجنبه کامنت دونیتو عرصه ی جفنگ بازیای خودشون کردن که دیگه نمیتونی به کامنتهای صادق و بی غرض هم اعتماد کنی. حقیقتش من تمسخر تو کامنت علی ندیدم و راستشو بخوای این سوال عینن برای خودم هم بوجود اومده بود و میخواستم ازت بپرسم. و اگه میپرسیدم دقیقاً‌ یه چیزی میشد تو همون مایه ها. بدون قصد و غرض٬ فقط بخاطر اینکه از قضیه سردربیارم. بعدش که دیدم سوال به جایی نرسید رفتم دنبال قضیه رو گرفتم به اینجا رسیدم. گفتم بیام اینجا بنویسم شاید به درد اونم بخوره. (البته فکر کنم باید بقیه ی لکچرهای خانم کلیگز رو هم خوند تا بهتر قضیه رو گرفت٬‌خودم یه شب وقت گذاشتم یه نگاهی بهشون انداختم خیلی تو فهم قضیه بهم کمک کرد). حقیقتش عکس العمل تو رو هم کامل درک میکنم و اصلاً‌ نمیتونم اورد بدم که سوالهای خواننده هاتو جدی بگیر و فلان و چنان کن٬ فقط دلم میخواست بدونی که بعضیها هم هستن که میان اینجا و خیلی وبلاگهای دیگه ی مثل اینجا رو میخونن که واقعاً‌ چیزی یاد بگیرن و تو این بگیر بگیر و جار و جنجالی که مخاطبین نوشته هات راه میندازن معمولاً مجبور میشن با دهن باز یه گوشه بشینن و تماشا کنن. (البته ناگفته نماند که همین یه گوشه نشستن و تماشا کردن هم آنچنان بی فایده نیست. گاهی اوقات دوزاری خود من وسط همین جر و بحث ها افتاده). خلاصه که غرض اظهار وجود بود فقط ;)


Gravatar حالا تو اين شلوغ پولوقيها خانم شما که مظنه دستته... آره با شما هستم... خورشيدخانم...سيبل خانم ...کس کيلو چنده?


Gravatar دم تو و خورشید خانوم گرم که اعصاب آهنین دارین کاشکی شیرزن مثل شما بیشتر داشتیم


Gravatar راستش از اون زمانی که کامنت ها رو گذاشتم همش عذاب وجدان دارم نمی دونم چرا
حقیقتش حتی بر زبان اوردن و نوشتن اسم عضو تناسلی زناها چقدر برای ادم دردسر دارد
من کلی کامنت ها رو خوندم فکر می کنم هیچ یک از اون 350 کامنت بالاترین به اندازه کافی این متن رو نخوندن
واقعا لینک پر هیجانی شده
چقدر ما این ملت بیچاره در مورد چیزهای که همیشه جرائت بر زبان اوردنش برام سخت بود
در اونجا راحت شده بودیم انگار همه عقده ی چندیدن ساله خودشون رو خالی کردن و همه حرفای دلشون رو زدن
البته بالاترین همیشه این بود که
همه
خودشون رو ادم حسابی و با ادب و ... نمایش بدن
البته
در باطن فرق می کنه
خلاصه
جدا بالاترین رو بهم ریختی و من دارم حال میکنم
که حتی یک نفر هم نیومده بحث جالبی با شما بکنه
رضای بالا دار هم اومده چندتا مسخره بازی کرده و رفته


Gravatar من به اين نتجه رسيدم كه شماها بخصوص صنم و بلوط و دار و دسته اش از جايي پول مي گيرين خرج همه جاتون مي كنين كه اين بحث ها راه بندازين.. الكي كه به كسي بورس نميدن.. زندگي كردن اون ور دنيا هم خرج داره.. فمينيسم ايراني يعني دفاع از پايين تنه .. فقط اين رو مي تونم بگم.. همين كه شما ها بخاطرش رفتين اون ور دنيا.. حالا چرا دست بر نمي دارين؟ از پشم و پيله اونجاهاتون مي نويسن كه چي بشه؟ كي پيشرفت كنه؟ آدم حال تهوع بهش دست ميده.. فمينيست هه هه هه


Gravatar Azad and Mahta ARE HODER BISAVAD!!! Beware!


Gravatar کس خواهرتون بی دین های کیری، خودم میام تک تک تونو میگام که دیگه از اینترنت استفاده نادرست نکنین مادر کونیا. کیر تو کس خوار مادرتون لاشی ها. میام مثل سگ تو رو هم می کنم نازلی
-----------
همش وعده، همش وعيد...يک شماره تلفنی يک ايميلی می گذاشتی متقاضيان تماس بگيرند!


Gravatar بیشتر این نوشتار و گفتارهای دیگران درباره آن، همان بازی زبانی است که در دیدگاه فلسفی ویتگنشتاین آمده است. بازي­های زبانی كاربرد واژه­‌ها در گفتمان‌ها و برخوردهای زندگی اجتماعی است که دارای وجوه گوناگونی مانند قراردادها، گزارش‌ها و همگی گفتمان‌های اجتماعی است كه دارای بستر و وابسته به هدفی هستند. به عقيده ويتگنشتاين، خطا و اشتباه بزرگ در بیشتر گفتمان‌های فلسفی، پافشاری بر اشكال بيان واژه‌ها و گزاره‌ها به جای تاكيد بر كاربرد آنها در جريان زندگی و فعاليت روزمره است و بسياري از مسایل و معضلات فلسفی، از داوری درباره حرکتهای موجود در يك بازی بر پایه قواعد و مقررات یک بازی ديگر ایجاد می‌شود. برای كاربرد هر واژه‌ای بايد موقعيت و كاربرد آنها را در نظر داشت، وگرنه دچار بدفهمی شده و با یک واژه بازی نامناسب و نامربوطی انجام می‌­دهيم كه به سردرگمی و همان چيزي كه ويتگنشتاين حكایت‌گری موهوم می‌­نامد، خواهیم رسید.
-------------
بنده در اين باره سواد ندارم


Gravatar فرض كن همه زنان دنيا مثل تو بي پرده حرف بزنند، چه دنياي لوسي ميشه


Gravatar خسته نباشی. تو بالاترین دیدم که چقدر تلاش کردی تا حرفت رو حالی کنی. اما خوب دیگه تو این مملکت و با این فرهنگ انتظاری بیشتر از این نباید داشته باشی. گرچه فرهنگ غربی هم دست کمی از این نداره و این مشکل مشکلی هست که در کل دنیای مرد سالار وجود داره. از یکی از کامنت هایی که تو بالاترین گذاشتی خیلی خوشم اومد:

" حالا مُردَم بگذاريد سر بيوگرافی و سوگنامه ام و بدهيد بهنود زمان هم بگویید که آه و اوه راه بياندازد که اين زن در راه وطن اش از کُس اش مايه گذاشت!
من ديگه واقعاً می رم سر کار و زندگی ام
-------------
[ خنده] آره خودم هم با اون حال کردم!
!


Gravatar سلام. در این باره اینجا نوشته ام شاید علاقه مند باشی.

http://balatarin.com/permlink/20...08/4/19/ 1278892
---------------
من وقت ندارم به نوشته اي که پيش فرض آن اين است که کمونيسم و سوسياليزم و پست کلنياليسم تمام شده اند و مانده است فمنيسم که آن هم غير طبيعی است پاسخ دهم. شما مشکل تان اين است که زن ها را شئی مورد توجه جنسی خودتان می خواهيد و می خواهيد عامليت مبارزه با اين نوع آبژه شدن را نداشته باشند. طبيعی به نظر شما اين است که يک زن تمام توجه جنسی است به يک مرد در چهارچوب های دگرجنسگرايانه باشد که بنده و خيلی ديگر از زن ها ن تنها در اين چهار چوب نمی گنجيم بلکه اگر می گنجيديم هم نمی خواهيم که نوچه گی جنسی مردان را بکنيم تا به طور متعادل دوست پسر هامان از ما راضی باشند.
شما از بی سوادی رنج می بريد. من وقت اين را ندارم که به همه مشکلات عالم رسيدگی کنم!


Gravatar خانم محترم،بی که بخواهم نظری قطعی در مورد این بحث بدهم تنها نکته ای را که به ذهنم میرسد،برای شنیدن جوابتان و روشنتر شدن ذهنم مینویسم.در متن شما و برخی موافقانتان چیزی را حس میکنم که میتوان نام آن را بازتولید روشهای مردانه در قالبی زنانه نامید.ببینید،فرض این است که دنیای امروز ما را از بسیاری یا از تمام جهات مردانی شکل داده اند که به طور تاریخی مسلط بر زنان بوده اند . این مردان در طول این تاریخ تسلطشان رفتارهایی مانند قبیح نگاری جنسی (جدای از جنبه اخلاقیش) یا بی اعتنایی به پارتنر(بخوانید طعمه)جنسیشان را ایجاد کرده جا انداخته اند . حال برای تغییر این دنیا و این معیارها،گمان نمیکنید که باز تولید همان روشها این بار در قالبی زنانه نمیتواند روش چندان مناسبی باشد؟به عبارت دیگر فکر نمیکنید به جای خلق و ارائه تصویر و معیارهایی نو، بازتولید همان رفتارهای مردانه در قالبی زنانه میتواند معنای پنهانش این جمله باشد که :حالا دیگر نوبت ماست؟! 14 بار یا همین حدود تکرار کلمه ک.س در متن شما،یا پیشنهاد و اصرار دوستانتان در تشریح جزئیات جسمی و احیانا جنسی به عنوان روشی برای مبارزه با آن
مردسالاری ،تصویر این بازتولید را در ذهن به شدت پررنگ میکند
---------------
تا مرد چه باشد و زن چه باشد.
اگر فرض را بر اين بگذاريم که هردو اين شاخص ها هيچ ماهيتی مشخص ندارند و صرفاً توسط فرهنگ و ايدولوژی ساخته می شوند، بايد ببينيم اين مردانگی که شما می گويد در بدن يک زن چه معنی اي دارد و دارد با چه قدرت های مبارزه می کند.
باقی حرفتان تنها زبانی فاخر است که کلاً مشکل اش با چهارده بار تکرار کلمه کس است نه نوع استفاده از آن!


Gravatar faghat mikhaastam begam ey val khasteh nabaashi ke baayad javaabeh ashaabeh kahfo bedi in dustaan aziz chand daheh az literature va theories ke estefaadeh mikoni aghab taran va khob hich tavaghoi ham nemisheh daash wblog ke hichi baayad tarikheh chand sad saaleh bekhunan in dustan taa baa ye zabaaneh moshtarak besheh bahaashun harf zad che bereseh moteghaaedeshun kard
baaz ham ey val
---------
ghorban-e shoma Abji...in ham pingilish ke ehsas narahati nakoni!


Gravatar eshtebaaheh type mano bebakhsid manzuram As-haabeh Kahf bud


Gravatar سلام خانم کاموری محترم
ماه ها است که آدرس وبلاگ من عوض شده . امروز داشتم وبلاگت رو می خوندم و دیدم لینک وبلاگ من رو گذاشتی اما اون قدیمی شده. ممنونم بابت لینک و اگر زخمتی برات نیست آپدیتش کن به
www.arshamparsi2001.wordpress.com
ممنونم

نمی یای بریم دربند؟

آرشام
--------------
آرشام جان،
خاطرت باشد چند وقت پيش زنگ زدم پرسيدم که بلاگ داری گفتی درش را تخته کردی. نمی دانستم جديدا وبلاگ زده اي. عوض می کنم آدرس را...
تا دو هفته بدبخت کارم، بعدش قرار است برويم چادر بزنيم بنده برای شما کباب بره درست کنم شما نوش جان کنيد و به حس نداشته مردسالاری تان بباليد!



Gravatar How refreshing to hear original thoughts from an Iranian women. Although, I disagree with you that women coming to the labor market has not helped women of color...There might be a correlation but not a causal relationship. There are plenty of women who haven't work a day in their lives and they still hire poor Scottish/Irish/Welsh or provinicial nanies from all over the world. Lebanese women are famous for abusing their foreign maids...but that's another subject altogether.

For eons, men have defined our whole beings as *Kos* and only *Kos* and now that we agree with them and acknowledge our *Kosness*, they get pissed off!!!LOL

Keep on writing. You're one of a kind.
-------
Thank you, you are very kind!


Gravatar nazli, i just spent the last 10 mins reading the comments on balatarin and i'm just about ready to shoot myself in the fucking head. anyways, just wanted to let you know that i really enjoyed this post and read it a bunch of times. don't have much to add to the debate except that if you haven't already seen it check out habiba zaman's Breaking the Iron Wall: Decommodification and Immigrant Women’s Labor in Canada
------
Siavash jan,
i hope you are well. what are you up to these day?


Gravatar من با اینکه به مطلاعات زنان دلبستگی ویژه ندار تمام کامنتهای نوشته ات را در بالاترین برای خودم ذخیره کردم. این خودش یک تحقیق میدانی بدون شرح است!
گمان میکنم برای یکی از پروژه هایت این متن را به بالاترین فرستادی تا پروژه خودش بصورت توزیع شده تولید شود
خدا قوت
وبلاگت را میخوان سیبیل خان خانوم
keep it alive
----------
خانه به دوش عزيز،
بنده متخصص انواع و اقسام کار مفتی ام. نه خير کار ميدانی ام نيست. از کار و زندگی واقعی هم افتادم که به اين فعاليت مجازی برسم. فردا که امتحان عربی ام را رد شدم، به سزای اعمال ام خواهم رسيد.
راستش هيچ چيزی نيست جز يک حس نارسيستی تاريخ سازی و البته حس بسيار خوب فارسی نوشتن (که بنده در چند سال اخير کشفش کردم و باور بفرماييد به قدری کيف دارد که نمی توانم بيان کنم).
مخلص شما


Gravatar شما ظاهراً عقیدت اینه که ک.س یک محصول فرهنگی تاریخی . به عبارت دیگه به این معتقدی که برداشت امروزه از زن تنها یک مسئله فرهنگی و یک برداشت ذهنی که میشد اینجور نباشه (مثلاً برعکس باشه) درست فهمیدم؟؟؟اگه اینجوری فکر می کنی به نظرم اشتباه می کنی.( البته نظر شخصی منه و مثل شما تحصیلات آکادمیک فلسفی ندارم)


Gravatar پستت جالب بود. ممنون. فقط یکمی بقول خودت شیر مرغ تا جون آدمیزادی بود و این نکته دنبال کردن موضوع و فهم دقیق منظورت رو مشکل می کرد.
-
من با جوابی که با ندا دادی در مورد واژگونی معنا خیلی حال کردم.

به نکته خیلی مهمی اشاره کردی. کاش اینو بعنوان پی نوشت توی پستت هم بیاری-
مهمه که حساسیت ها از بین بره. وقتی حساسیت از بین رفت دیگه نمیشه ازش بعنوان یه اسلحه برای برتری جویی جنسیتی استفاده کرد. اسلحه ای که در واقع وجود خارجی نداره و ما -آدمها- با ذهنیتی قرادادی که شکل گرفته توسط سنت و آموزه های جامعه س بهش اعتبار میدیم و به رسمیت می شناسیمش.


Gravatar می بینیم نیک دم و دستگاهی زده اید و رعایایتان چون مور و ملخ از در و دیوار عمارت آویزانند. راستشو بخوای یکی از بهترین و سالم ترین تفریحات من گشتن و پیدا کردن موجودات سرسخت و مطلقی مثل تو است. واقعا که گونه کمیابی هستی. از دو حال خارج نیست یا مغز گنجشک در سر فیل یا "فکرهای بزرگ در سر داشته باش و با لحن آدمهای احمق حرف بزن" خوش باشی


Gravatar ولی واقعیت این است که با کل مطلب موافقم هر جند که در اندازه تو نباشد


Gravatar مطمئنید که نوشته ی من را خوانده اید؟ اگر این گونه است و پاسخ بالا را نوشتید. واقعا متاسفهم که وقتم رابرای نوشتن برای نوشته ی شما هدر دادم. پاسخ شما اما هدیه ای بود که اصلا توقعش را نداشتم. از همه ی کسانی که اینجا می آیند خواهش می کنم هم نوشته ی من را بخوانند و هم پاسخ ایشان را. همین حد برایم کافی است حتی اگر هیچ کس قضاوتش را نگوید.


Gravatar حرف حساب عزیز فکر می کنم ایشان دجار مشکلات حاد هورمونی باشند و فعلا در گیر کشته های لبنان، جنده های تورانتو و سالن مجانی اکستریم فیتنس باشند. خدا بزرگه، میریم یه سرگرمیه دیگه پیدا می کنیم


Gravatar خانم صنم دولتشاهی( خورشید تاریک) من اگر جای شما بودم با در نظر گرفتن این پست که فقط بخاطر استفاده از کلمه کس تا بحال 92 کامنت گرفته از همین تکنیک در سایت رادیو زمانه استفاده کرده و یواش یواش بعد از جا انداختن کلمات سکسی یه پورنو خفیف( سافت پرنو) را در رادیو زمانه براه می انداختم. اقای جامی با اینکه شیوه جلب مشتری را می دانستند ولی با انتخاب خانم مسنی به نام شهرنوش پارسی پور--- که جوانان به شیوه خود ارضایی ایشان و نوشته های پورنوی مبتذل( چیپ پورنو) یه زن مسن اهینی ندادند --- دچار اشتباه شدند. اما الان که شما احتمالا جوانتر از ایشان هستید و موفقیت ردیو زمانه حد اقل از لحاض مالی مستقیما به نفع شما است این تاکتیک سافت پورنو را تواش تواش حا به اندازید. ولی قبلا باید به شما یاد آوری کرده باشم که ما جوانان دیگر با کلمات کس و کن و پستان ارضا نمی شویم. ما قبل از همه خود کس و کون و پستان را می خواهیم و یا لااقل عکس شان را . پس لطفا اگر می خواهید که ما جوانان مشتری دائمی سایت تان شویم شروع کنید به نشان دادن چند عدد از آن موهای کس خود و یا
---- همکاران تان در سایت خود ویا سایت رادیو زمانه . استریپ تیز کامل تان را بعدا خواهانیم
---------------
Host Name h75-100-83-29.75-100.unk.tds.net
IP Address 75.100.83.29
Country United States
Region Wisconsin
City Platteville
ISP Tds Telecom
Returning Visits 27


Gravatar Salam,
I need your email address bc I want to invite you to a film. Can you please give it to me. I wasnt able to contact you through the contact section. my email is shaghayegh.azimi@gmail.com

merci
shaghayegh


Gravatar thanx nazli. i been alright. been working and living in asia for a while. i teach english in s korea right now and travel around occasionally. great fun but pretty far from any thought stimulating activities. so i often check out your weblog for some food for thought. hope all is going well on your end.


Gravatar سیبیل جان ای کاش بودی و به خاطر این پست یک ماچ ترکی شدید آبدار می کردمت.
از اون طرف هم از معدود دفعاتی یه که ناراحتم از اینکه عضو بالاترین نیستم، به ویژه اون یارو که گفته "اما اینگونه حرف زدن، نه نشان از روشنفکری است و نه حرف دل فمینیست های واقعی. " رو می خوام از وسط نصف کنم که آخه مردک کیریست! تو سر پیاز فمینیسمی یا تهش که از طرف "فمینیست های واقعی" (واقعاً منظورش از این کلمه چیه؟) حرف میزنی؟ ...... در کل آجی دمت گرم و سرت خوش، حال بردیم


Gravatar رو می خوام از وسط نصف کنم که آخه مردک کیریست! تو سر پیاز فمینیسمی یا تهش که از طرف "فمینیست های واقعی" (واقعاً منظورش از این کلمه چیه؟) حرف میزنی؟

You wanna put pussism for femenism. good job.
Go ahead...


Gravatar ای ول بابا عجب کس شناسانه سخن رانده اید. انصافا ما قافل بودیم از این پیشرفتی که نصیب جهان بشریت شده بواسطه حضور کس مداران کشورمان در این بلاد فرنگ. ما هم یک مانیفست کیر شناسی انشا الله والرحمن بزودی می نویسم که از این قافله پر پشم تمدن عقب نمانیم که دیری نپاید که بساط همه کیریان بر چینند و کس اول و آخر عالم گردد. آنوقت نه کیر ما را خریداری باشد و نه پشم اطرافش را و صد البته اهل کس به یک خیار ناهار به سر کنند و به یک مو زاز عهده وعده شام بر آیند. ولا شک انگشت میانه کفایت صبحانه نماید.


Gravatar مریم: نتونستم تو جنده خانه خودت نرخ ات را بپرسم. جدا کس باحالی باید باشی. ساعتی میگیری یا اینکه شبانه روزی.؟ از کون هم میدی یا فقط از کس؟ اصلا نرخ ات چنده.؟
---------------------------
Host Name h75-100-83-29.75-100.unk.tds.net
IP Address 75.100.83.29 [Label IP Address]
Country United States
Region Wisconsin
City Platteville
ISP Tds Telecom
Returning Visits 27


Gravatar راستی مریم کس: میتوتی انار و صنم را هم با خودت واسه یه اورگی بیاری.؟
--------
Host Name h75-100-83-29.75-100.unk.tds.net
IP Address 75.100.83.29 [Label IP Address]
Country United States
Region Wisconsin
City Platteville
ISP Tds Telecom
Returning Visits 27


Gravatar حضرت آقای شهرام دهقانی و مازيار،
مقيم شهر شهيد پرور پلاتويل در ايالت نه چندان خوش آب و هوای ويسکانسن که دوازده بار در يک ساعت گذشته به اينجا سر زده ايد و مقادری بسياری زيادی هم زمان در چند روز گذشته در جنده خانه اين حقير سپری کرده ايد!
شما تکليف ما را روشن کنيد و با اين اسم های عجيب و غريب (که لابيد همگی مستعار اند) اينجا تشريف می آوريد و اول برای خودتان (يعنی جوانان) نسخه می پيچيد که ما پورن می خواهيم و برای راديو زمانه تعيين و تکليف می کنيد، حالا هم که کير مبارک خود را حواله صنم و انار و مريم خانم می دهيد!
خوب اين همه نياز برای ابراز کيرمندی بايد لااقل همراه با يک نامی يک افتخاری باشد، نه؟ جناب آقای شهرام دهقانی اين کير کلفت شما نمی خواهد با اسم خودش در تاريخ مطرح باشد؟ بلاخره اينهمه وقت در اين جنده خانه های ما صرف می کنيد نمی خواهيد که همه اينها فقط يک حس عبث خود ارضايی مجازی باشد ، نه؟
کير بنمای بردار! اينهمه وعده و وعيد آی می کونمتان از کس و کون همه اش حرف است! مرد عمل کو؟


Gravatar من وقتی می بینم یه لات بی سر و پا میاد اینجا و اینطوری شروع به مزخرف گویی می کنه از اینکه مخالف نظراتت هستم یا خواستم سر بسرت بذارم خجالت می کشم. چقدر کار خوبی می کنی این جفنگیات رو حذف نمی کنی.


Gravatar سابیلا سیبیل جان، با ..."خوب اين همه نياز برای ابراز کيرمندی بايد لااقل همراه با يک نامی يک افتخاری باشد، نه؟..." موافقم. البته آی پی ش هم خوشگله. حالا از این حرفا گذشته اخیراً به این ترجمه ی ناب سرکار از فروید ریفر دادم در یک ماجرایی دقیقاً به همین ترتیب که به قول سیبیل "...چيزی که می بينيد در ميآن آن همه پشم چيزی است که "کير" نيست و کله مدوسا بر آنان نمايان می شود و ترس از دست دادن "کير" خودشان و شدن مثل مادرشان و "بی کيری" تمام وجودشان را فرا می گیرد!..." با رعایت کلیه ی کپی رایت های سیبیل و سیکسو و کیت کوهن و اون یکی آبجیش و خلاصه کلیه ی دست اندر کاران، گفتم بگم آهت نگیره مارو شب جمعه یی


Gravatar khoub neveshti merc

faghat goftam ye meghdaari beyn e erotism va pornography fargh hast

shaad baashid


Gravatar جنسی نویسی و هرزه نویسی در تمدن آب-نقدی به اتفاقات اخیر وبلاگستان
http://fakhraie17.blogfa.com/pos...om/post- 67.aspx
جنسی نوشتن و حتی هرزه گونگی در ایران و نه حتی در ایران که در شرق سابقه ای طولانی دارد و البته به شدت هم نکوهیده است. در مثنوی مولانا ی روم حتما به جریان شهوت رانی کنیزک و خر اربابش بر خورده اید. اگر هزلیات سعدی را نخوانده باشید حتما در باره اش شنیده اید، همچنین که زمزمه های بسیاری درباره ی ایرج میرزا و اشعار و داستانهای قبل و بعد مشروطه هم به گوش دارید و جریان به همین ها هم ختم نمی شود که حتی کتب فقه شیعه هم به اعمال جنسی پرداخته اند.

نکته جالب این ماجرا برای من در این نهفته است که همه ی این اتفاقات در تمدن آب روی داده است و اینکه یکی از نشانه (المان)های این تمدن حجاب است، پوشیدن خود، خانه، اعتقادات و اموال در برابر همه چیز و همگان.

از مواردی که باید به آن اشاره کنم حقی است که برای این عمل قایلم. کلمه ی آزادی در قاموس لیبرالیسم تعریفی جامع و مانع دارد: آزادی بی حد الا به یک شرط و آنکه آزادی و حق دیگری را مخدوش نکنی.

وقتی پدر اروتیسم،مارکوس دوساد، سرنوشتش در مغرب زمین به دیدن زبانش در کف دستش انجامید(منظورم فیلم قلم است که به سرنوشت او پرداخته است) و به تمام وسواسهایی که آیا افراد با اروتیسم حق دیگران را زایل می کنند در ذهنم پاسخ دادم : نه

آنها آزادنند بنویسند منهم آزادم که نخوانم، نبینم و نخرم ولی نمی توانم مانع حقشان شوم در دیدن و ساختن و نوشتن اما و صد اما این حق و آزادی را به معنای سود مند دانستن آن نیست مخصوصا در ایران زمین و از همین جا نقدم به کسانی که به جنسی نوشتن دست یازیده اند شروع می شود

یک. در محیط غرب که هویت فردی، آزادی، حوزه خصوصی و ... مطالبی ریشه دارند و عجین با تمدن شان هنوز به جوابی برای سودمند بودن هرزه نگاری و هرزه نویسی به جوابی نرسیده اند حال شما چگونه می خواهید این متن را در محیطی که هیج کدام از این سنن که پیش زمینه ی این جریانند را جا بیندازید؟ بهتر نبود نخست به پیش زمینه های این متن می پرداختید و محیط را امن می ساختید آنگاه با توجه به جواب و تجربه غرب به تصمیم نهایی می رسیدید؟

دو. فکر نمی کنید این عملتان خودزنی سنگینی علیه جنبش زنان ایران است که کل مجموعه را زیر سوال می برید و ادامه جنبش را به سرنوشت نامعلومی که برای عاقبت این گونه نوشتن آغاز داشته اید گره می زنید؟ حداقل این کار شما برای مدافعانی مثل من که در فضای مذهبی- سنتی درگیر هستم دردسر دو چندانی برای دفاع از حقانیت جنبش زنان ایران دارم و حال باید وقتی هم برای اثبات نظریه مرگ مولف فوکو صرف کنم.

تکمله: اصولا دوست ندارم کسی را مستقیم و شخصا دعوت به خواندن مطالبم بکنم ولی اینبار احتمالا شخصا باید از تک تک این اشخاص خواهش کنم مطلب را بخوانند نظر بدهند(فکر نمی کنم هیچ کدام از کسانی که به نقدشان پرداختم خواننده ی وبلاگ من باشند).


Gravatar چه عجب یکی از این قافله زنان که اسم خود را فمینیست گذاشته اند آمد و یک حرف متفاوت زد.
اگر اشتباه نکنم منظور شما از پاره ای از مقاله این است که مردان وقتی به زن نگاه می کنند یک ضرب او را به عنوان یک سوراخ یا یک کالا برای دست لذت به سوی آن سودن، نبینند، بلکه او را به عنوان یک ذهن ببینند که می تواند خلاق باشد و نو آوری کند(دقیقا مثل همین مقاله) و اتفاقا در این راه ذهنش برجسته نشان داده شود وجنسیتش(کسش) در قضاوت در مورد شخص او تاثیری نداشته باشد

اگر منظور شما حقیقتا این است، به شما واقعا احسنت می گویم و اعتراف می کنم خیلی خوب این نکته را بیان کردید. اگر یک نفر از این افراد کمپین یک میلیون امضا می آمد چنین نکته مهمی را به عنوان اولویت و اولین حقوق زن(احترام اجتماعی در ایران) بیان می کرد خیلی به وجهه این کمپین کمک می کرد

اما متاسفانه راهی که کمپین در پیش گرفته است منجر به تولید همان جمله ای که شما گفتید می شود که در انظار عمومی فمینیست ها یک مشت جنده ضد مرد می شوند. خود این کوبیدن بر طبل زنانه-مردانه و تقسیم امور به همین زنانه مردانه باعث ترویج اختلاف و تبعیض می شود و این احتمالا همان چیزی است که باعث شده خود فمینیسم در طول تاریخ خشونت را بر دیگران روا بدارد

حال که باز نگاه می کنم بیشتر پی می برم که نوشته شما یک شاهکار است، مخصوصا اسمی که برای موضوع آن انتخاب کرده اید. می تواند استعاره ای باشد به اینکه کس های پنهان آشکارا طلب می شوند و ذهن های آشکار در انظار پنهان پنداشته می شوند


واقعا متاسفم که یک سری می آیند و شما را به باد دشنام و تمسخر می گیرند بدون آنکه بفهمند شما حقیقتا چه نوشته اید. اما نگران نباشید به زودی این اثر شما کشف خواهد شد

من خودم فردی هستم که مخالف طریقه عملکرد کمپین یک میلیون امضا هستم ولی اعتراف می کنم اگر یک نفر مثل شما در بین آن جماعت پیدا می شد که اولویت را به این موضوع مهم بدهد حقیقتا می توانست کمک به برجسته شدن جنبش برابری خواهی کند


Gravatar به عنوان یک همجنسگرای ایرانی این نوشته ی تحلیلی و آگاهی گستر در مورد اهمیت حیات و هویت جنسی زنان را تحسین می کنم و باید بگم که تنها به وسیله ی این نوشته ها و گفتمان هاست که می توانیم عمیق ترین چشمه های خلاقیت و تحول و پیشرفت فمینیستی را درک و لمس
کنیم و خود نیز در این راستا گامی برداشته و به شیوه هایی آزادی گرا و مطلوب در مقابل ساختارهای جامعه ی مرد سالار و ضد اروتیسم و ... کارآتر و مؤثر تر بیاستیم ... پیروز و سرفراز باشید عزیز جان


Name:

Email:

URL:

Comment:  ? 

 

Commenting by HaloScan