|
|
|
mersi ke be ma ham sar mizanid...bebakhshid mishe manbae khabare khodetono dar morede farsi1 elaam konid.??chera ke man ba tahghighati ke kardam bayid midonam khabare shoma dorost bashe...albate khabaram ro pas az tayid elaam khaham kard..
mr.dish |
07.28.09 - 11:59 am | #
|
|
خواهش می کنم. من هم نگفتم که مالکیت شبکه ازآن گروه موبی است. گفتم سهم دارند.
هریوا |
07.28.09 - 12:12 pm | #
|
|
جناب هریوا گمون نمی کنم چنین باشه شاید با هم همکاری داشته باشند چون هر دو به زبان فارسی برنامه پخش می کنند
ولی تلویزیون طلوع بودجه برای پخش در ماهواره ی هاتبرد ندارد چگونه یک شبکه برای ایرانیان در دبی راه اندازی کرده؟؟؟
علیرضا |
07.28.09 - 3:02 pm | #
|
|
من دو شبکه را در ماهواره ی ترکست نمی توانم بگیرم یکی از آن ها شبکه ی آرزو است و یکی دیگر تلویزیون نورین
البته چند روز نخست شبکه ی آرزو خوب بود بعدها قطع شد ولی لوگوی تلویزیون نورین را هم حتا نتوانسته ام بگیرم
علیرضا |
07.28.09 - 3:16 pm | #
|
|
درست است. من هم گفتم
"
طراحان اصلی یا حداقل یکی از طراحان اصلی"
نگفتم مالک قطعی
در روزهای آینده که این شبکه فعال خواهد شد . احتمالا اطلاعات تکمیل تر خواهد شد. اما شراکت برادران محسنی از نظر من قطعی است.
فکر کنم اگر صفحه این تلویزیون را در فیس بوک ببینید ، به سر نخ های بیشتری هم برسید.
هریوا |
07.28.09 - 3:57 pm | #
|
|
با عرض سلام خدمت دوست گرامي آقاي هريوا
شما در پست قبلي كيفيت سيگنال بعضي از فركانس ها را در خواست نموده بوديد . من خودم در ابتدا با سيگنال تلويزيون نورين مشكل داشتم زيرا سيگنال آن مدام شدت و ضعف داشت اما امروز وقتي كه از سر كار به خانه آمدم و سيگنال آن را چك كردم متوجه كيفيت بالاي آن شدم سيگنال اين شبكه در هنگام صبح به 45 مي رسيد و تصوير آن نسبتا خوب بود ولي در هنگام شب ضعيف و گاهي به طور كامل قطع مي شد اما امشب كيفيت آن به عدد 52 مي رسد و به راحتي قابل دريافت است ولي در كنار اين افزايش سيگنال نورين من با كاهش كيفيت سيگنال تلوزيون آرزو از عدد 54 به عدد 46 رو به رو شدم.اين در حالي است كه كيفيت سيگنال تلويزيون آينه به عدد 67 مي رسد.
فركانس 10982-4/3-9600-H كيفيت75 و قدرت 68 وتصوير مطلوب در تهران
فركانس 11028-4/3-2963-H كيفيت 50 و قدرت 68
فركانس 11554-3/2-2916-H كيفيت 47 و قدرت 61
فركانس 11607-3/2-3750-H كيفيت 61 و قدرت 61
فركانس 11628-6/5-6666-H كيفيت 66 و قدرت 62
فركانس 11642-6/5-10370-H كيفيت 62 و قدرت 61 مي باشد.
دوست عزيز لازم به ذكر است كه اين اطلاعات از ديشي به قطر 82 سانتي متر با مركزيت ماهواره اكسپرس اي ام 22 و رسيور مدل استار ست SR-X190D super كه از حساسيت بالايي نسبت به كيفيت سيگنال ماهواره ها برخوردار است در شهر تهران گرفته شده است و بايد به عرض برسانم كه تصوير تمام شبكه هاي موجود در اين فركانس ها مطلوب و واضح مي باشد.
موفق باشيد.
عظيم |
07.29.09 - 8:45 pm | #
|
|
اگر فارسی یک بتواند این فیلم هایی را که آگهی می کند پخش کند آیا ام بی سی پرشیا هم با این وضع خواهد توانست بر روی ماهواره ی هاتبرد برنامه پخش کند؟
علیرضا |
07.30.09 - 9:32 am | #
|
|
جناب هریوا منظورتان از پان فارسی چیست؟
علیرضا |
Homepage |
07.30.09 - 5:25 pm | #
|
|
ترجمه Pan Persian بود. منظورشان این بود که صرفا برای یک کشور خاص نیست بلکه برای تمام فارسی زبانان (به عنوان زبان اول یا دوم) است.
هریوا |
07.31.09 - 7:29 am | #
|
|
با عرض سلام خدمت دوست گرامي جناب آقاي هريوا و ساير دوستان
مي خواستم عرض كنم كه ظاهرا تلويزيون فارسي 1 پخش برنامه هاي خود را آغاز نموده و بيشتر به پخش فيلم هاي سينمايي اروپايي و امريكايي با دوبله فارسي ايراني مي پردازد و از كيفيت تصوير بالايي برخوردار مي باشد .از نظر من اين تلويزيون مي تواند رقيب خوبي براي تلويزيون ام بي سي پرشيا كه با زير نويس فارسي از ماهواره عربست پخش مي شودباشد. اما من تماشاي آن را براي بچه هاي زير 15 سال توصيه نمي كنم.چرا كه بعضي از هنجار هاي اجتماعي در محتواي اين فيلم ها رعايت نمي شود.
با تشكر
موفق باشيد
عظيم |
08.02.09 - 8:40 pm | #
|
|
جالب است. یعنی منظورتان این است که این هنجارهایی که منظورتان است هم اکنون توسط ام بی سی پرشیا رعایت می شود؟
هریوا |
08.02.09 - 11:10 pm | #
|
|
درود به کاربران وبنوشت رسانه.
آقای علیرضا، هنجارهای ماهواره هاتبرد به هیچ شبکه تلویزیونی از جمله «امبیسی پرشیا» این اجازه را نمیدهد که بتوانند به بخش فیلمهای سینمایی به شکل رایگان، پیدرپی و تخصصی روی این ماهواره بپردازند. در نتیجه شبکههایی مانند «امبیسی پرشیا» که یک شبکه پخش رایگان فیلم محسوب میگردد، تنها میتواند بر روی ماهوارههایی همانند «نایلست» و یا «بدر» پخش شوند.
کاربر «عظیم»، توجه داشته باشید که «فارسی1» در حال حاضر پخش رایگان فیلمهای سینمایی جهان را در دستور کار خود ندارد و تنها به پخش رایگان «مجموعهها و سریالهای تلویزیونی»، نماوآ-ها(Music Videos) و سایر برنامههای سرگرم کننده به زبان فارسی میپردازد. بنابراین به راحتی میتواند بر روی ماهواره هاتبرد باقی بماند.
________________________________________________
«سیسیجی سیما»
دانشنامه شبکههای تلویزیونی جهان به زبان فارسی
http://TV.ccgint.net
وبپدر پارسی |
Homepage |
08.03.09 - 5:37 am | #
|
|
ماهواره تلویزیونی «فارسیست»
با افزایش تعداد شبکههای حرفهای و مستقل فارسی لازم است در آیندهای نزدیک فارسیزبانان به فکر فرستادن یک ماهواره تلویزیونی ویژه پخش شبکههای فارسی زبان به فضا باشند. مانند «نایلست» و یا «بدر» که پخش شبکههای تلویزیونی عربی را به عهده دارند.
پوشش (Wide Beam) این ماهواره تلویزیونی (نامش میتواند «فارسیست» و یا هر چیز دیگری باشد!) دست کم باید سه کشور فارسیزبان ایران، افغانستان و تاجیکستان باشد.
مساله اینجاست که همینک اتحادی بین این سه کشور وجود ندارد. ایران که یک کشور سرکوبگر محسوب میشود و تمایلی به راهاندازی چنین ماهوارهای ندارد. افغانستان نیز که همینک وضعیت مناسبی برای این کار ندارد و در حالت جنگی بسر میبرد. تاجیکستان نیز که از نظر فرهنگی خود را بیشتر به سمت شمال و روسیه وابسته میداند.
در آینده که وضعیت سیاسی و فرهنگی این سه کشور بهبود یافت، میتوان امید داشت که با تشکیل اتحادیه کشورهای فارسی، (مانند اتحادیه کشورهای عربی و یا اتحادیه اروپا)، راه برای ایجاد ماهواره تلویزیونی «فارسیست» هموار شود.
به امید آن روز
________________________________________________
«سیسیجی سیما»
دانشنامه شبکههای تلویزیونی جهان به زبان فارسی
http://TV.ccgint.net
وبپدر پارسی |
Homepage |
08.03.09 - 6:02 am | #
|
|
من هم با این ایده ماهواره مشترک موافقم. آقای حامد کرزی هم همین پیشنهاد را یکبار به همتای ایرانی خود داده بود.
اما متاسفانه این سیستم بوروکراتیک ایران است که بعد از سی و چند سال از مطرح شدن ایده ماهواره ایرانی، ما هنوز هم چشم مان به جمال ماهواره زهره روشن نشده و کماکان آرزو می کنیم که حداقل فرزندانمان یک روزی شاهد به سیگنال افشانی اش باشند.
از نظر شخصی من امیدی به داشتن چنین ماهواره ای وجود ندارد و از این گذشته به نظر شخصی من، اصلا نفس اتحاد بر پایه زبان صحیح نیست.
اصلا زبان چیز ارزشمندی نیست که به آن افتخار کرد یا برپایه آن اتحاد کرد. زبان تنها یکی از وسیله های ساخت فرهنگ است (و همچنین بی فرهنگی). چیزی است مانند هنر و حتی از آن هم کمتر
به نظر من چیزی که ارزش اتحاد دارد فرهنگ است. نه زبان ، که هرکس بسته به جایی که در آن متولدی می شود بلاخره یک زبانی دارد. این که هنر نیست. مهم این است که این زبان بیاید و ادبیات شود. بیاید و فرهنگ شود.
در هرکدام از این سه کشور که زبان رسمی شان فارسی است کلی آدم فرهیخته هستند که زبان مادری دیگری دارند. در همین ایران خودمان، خدمتی که کردها و ترک ها به هنر و ادبیات ایران کرده اند را به نظر من که هیچ فارسی به اندازه آنان نتوانسته انجام دهد.
به نظر من وقت آن رسیده است که به فکر اتحادی بر مبنای فرهنگ مشترک بگردیم. آن وقت می توانیم ما همه اقوام منتطقه که سالها نیاکانمان در کنار هم فرهنگ و هنر آفریدند در جهان کنونی به عنوان قدرت مطرح شویم.
شما و همه دوستان را دعوت می کنم نظریه قاره کهن را که مربوط به ارد بزرگ است را بخوانید به نظر من اگر یک عزم راسخ داشته باشیم ما مردمان آسیای غربی، باز هم به عزت و شکوه سابق خود دست خواهیم یافت.
لطفا مقاله زیر را حتما بخوانید.
http://fa.wikipedia.org/wiki/%D9...%A9%D9%87%D9%
86
هریوا |
08.03.09 - 8:59 am | #
|
|
رژیم ایران رابطه ی خوبی با دولت ترکیه داره شبکه های ایرانی نمی توانند روی آن پخش شوند چون پس از چند روز ترکست آن ها رو از روی ماهواره بر میداره و یک مشکلی که داریم شبکه های غیر سیاسی همراه شبکه های سیاسی نیستند تا همه با هم در یک ماه و شاید هم یک هفته بر روی ماهواره ی یوتلست بروند
علیرضا |
Homepage |
08.03.09 - 6:27 pm | #
|
|
حکومت ایران یک حکومت غیردموکراتیک است و با فرهنگ جهانی از هر نوعش مشکل دارد. حکومت سرکوبگر ایران مانع اصلی «اتحادیه کشورهای فارسی» است. این روزها در ایران یک انقلاب رنگی به نام «انقلاب سبز» در حال شکلگیری است که شدیداً بوسیله حکومت سرکوب می شود.
من امیدوارم در افغانستان آقای دکتر عبدالله به قدرت برسد و این شخص بتواند نوع حکومت افغانستان را از ریاستی به پارلمانی تغییر دهد. آمدن دکتر عبدالله موجب میشود که سکولاریسم و مدرنیته در افغانستان نهادینه شوند. حکومت سرکوبگر تهران از این بابت بسیار ناخرسند خواهد بود.
رسانههایی مانند تلویزیون فارسی بیبیسی راه را برای ارتباط ایرانیان، افغانها و تاجیکها هموار میکند و من از این موضوع بسیار خرسندم. همچنین بر روی شبکه جهانی اینترنت رسانههایی از جمله همین وبنوشت کوچک «رسانه» کمک بزرگی به برقراری ارتباط بین کاربران هر سه کشور میکند.
من یک ایرانی هستم و در شهر شیراز زندگی میکنم. من با ایرانیسازی یک فرهنگ، از هر نوعش مخالفم. من فرهنگ افغانستان و تاجیکستان را بسیار دوست دارم و می خواهم همه ما با هم متحد شویم. زبان فارسی ابزاری است که من بوسیله آن اینجا حضور دارم و کاربران افغان میتوانند دیدگاههای مرا اینجا بخوانند.
________________________________________________
«سیسیجی سیما»
دانشنامه شبکههای تلویزیونی جهان به زبان فارسی
http://TV.ccgint.net
وبپدر پارسی |
Homepage |
08.03.09 - 9:29 pm | #
|
|
درسته، یکی از مشکلات ماهواره ترکست همینه که دوستمون علیرضا گفتن، یادمه یک مدتی شبکه سیمای آزادی چند روزی روی آن بود ولی سریع قطع شد.
در مورد یوتلست دابلیو دو ام، نکته ای که میتونه باعث بشه شبکه های تجاری هم ازش استفاده کنن اینه هزینه کمترش می تونه داشته باشه. این ماهواره نکات مثبتی از نگاه فنی داره ، اول اینکه میشه اون رو به همراه هاتبرد روی یک دیش نودسانتی به راحتی گرفت. نکته مهمتر اینکه تا جایی که من در برخی سایت ها دیدم میشه این جهت رو به همراه شبکه های ماهواره سایروس دریافت کرد. البته اخیرا یک ماهواره دیگر هم در همین نزدیکی بنام یوروبرد چهار ای هم قرار گرفته که اصولا قابل دریافت است اما شبکه بدرد بخوری ندارد.
این ماهواره گزینه خوبی برای شبکه های فارسی ایرانی است چون که محدوده دریافت سیگنال آن شامل ایرانی نمیشود و بخاطر همین هم ارسال سیگنال پارازیت از ایران به آن غیر ممکن است.
اما همین نکته نکته منفی ای برای شبکه های افغانستان است. در مورد شبکه ای افغانستان باید خدمت شما عرض کنم که محدودی پوشش مورد نیاز شبکه های افغانستان با شبکه های ایرانی فرق داره. شبکه های ایرانی وضعیتشون مشخصه و هاتبرد براشون کافیه. اغلبشون هم یا در خود اروپا و خاورمیانه هستند و یا این که از طریق یک ماهواره دیگر مثل گالکسی یک جوری سیگنال خود را به اروپا میرسانند تا به هاتبرد فرستاده شود. تلویزیون های افغانستان برای پوشش اولویت بندی دارند. در قدم اول آنها باید پوشش ملی داشته باشند تا بتوانند سیگنال خود را جهت رله به فرستنده های ولایات(استان ها) برسانند. برای این منظور مثل تلویزیون طلوع یا تمدن از پوشش های محدود استفاده می کنند که به صرفه هم هست. حال اگر شبکه ای بخواهد برای مخاطبینش در اروپا و آمریکا هم برنامه پخش کند اگر وضع اقتصادی خوبی داشته باشد همانند آریانا از یکی از کمپانی های هاتبرد می خواهد تا سیگنالش را از ماهواره محلی (در مورد آریانا اینست) گرفته و در هاتبرد رل
هریوا |
08.03.09 - 10:58 pm | #
|
|
............ همانند آریانا از یکی از کمپانی های هاتبرد می خواهد تا سیگنالش را از ماهواره محلی (در مورد آریانا اینست) گرفته و در هاتبرد رله کند. البته در صورت مشکل مالی می تواند همانند تلویزیون طلوع با کج سلیقگی و عدم مشتری هم پول خود را به هدر بدهد هم نفرین تماشاچیانش در اروپا را به جان بخرد. متاسفانه استفاده از ماهواره یوتل ست به علت اینکه حوزه دریافتش شامل افغانستان نمیشود برای همه شبکه ها مناسب نیست. اگر این امکان فراهم بود با توجه به حوزه ارسال سیگنال آن (اگرچه نقشه دقیقش را ندیدم) باید بسیار خوب باشد.
هریوا |
08.03.09 - 10:58 pm | #
|
|
«فارسی1»
«فارسی1» یکی از چندین شبکه تلویزیونی حرفهای فارسی زبان است که بینندگان فارسی زبان در سرتاسر جهان از جمله ایران را به خود جذب خواهد کرد، در نتیجه کار صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران برای بسته نگه داشتن فضای فرهنگی ایران دشوارتر خواهد شد و فرهنگ جهانی به زبان فارسی روز به روز بیشتر به خانههای ایرانیانی میآید که تحت سرکوب شدید حکومتشان هستند. بینندگانی که به دنبال راهی برای جایگزین کردن یک شبکه تلویزیونی حرفهای جای تلویزیون انحصاری و ایدئولوژیک حکومت خودکامه کشورشان هستند.
پیام من به فرهنگسازان جمهوری اسلامی ایران این است که دست از حماقتها و ایدئولوژی شکستخورده خود بردارید و به آغوش تمدن غنی جهانی بپیوندید. این راهی است که بشریت طی کرده است و در این راه به تجربههای بینظیری دست یافته است. پس تا دیر نشده به تشنگی فرهنگی مردم خود پاسخ مناسب دهید و روشهای بشری را در دست بگیرید.
________________________________________________
«سیسیجی سیما»
دانشنامه شبکههای تلویزیونی جهان به زبان فارسی
http://TV.ccgint.net
وبپدر پارسی |
Homepage |
08.04.09 - 10:17 pm | #
|
|
انتقادها بر «فارسی1»
نخستین انتقاد که بر شبکه تلویزیونی «فارسی1» وارد است، کیفیت دوبله فارسی برنامههای آن است که در سطح قابل قبولی نیست. البته این کاستی در مقایسه با برخی از برنامههای حرفهای تلویزیون «بیبیسی فارسی» است که با دوبله فارسی مناسبی ارائه میشوند.
به نظر من کاستی دیگر «فارسی1» برنامهای به نام «هدایت از راه دور» (به انگلیسی Remote Control) است که به پخش نماوآهای غربی به روشی که در دیگر شبکههای موسیقی فارسی مانند «پیامسی» پخش میشوند، میپردازد. منظور من این است که اینک سالهاست که بیننده فارسیزبان در حال تماشای نماوآهای غربی است، بدون اینکه از متن شعر موسیقی آنها آگاهی یابد که این خود تاثیر فرهنگی تماشای یک نماوآ را کاهش میدهد. بهترین راهحل پیشنهادی برای این کمبود، یک نوآوری در پخش نماوآهای جهانی است که آن پخش نماوآهای غربی «همراه با زیرنویس فارسی» است. ممکن است در آغاز این روش به مذاج بیننده خوش نیاید اما پس از مدتی این نوع پخش به وسیله بیننده فارسیزبان پذیرفته و نهادینه میشود.
________________________________________________
«سیسیجی سیما»
دانشنامه شبکههای تلویزیونی جهان به زبان فارسی
http://TV.ccgint.net
وبپدر پارسی |
Homepage |
08.04.09 - 10:26 pm | #
|
|
جای این شبکه تلویزیونی {فارسی1}واقعا خالی بود.با بودن این شبکه دیگر نیازی بهد دیدن فیلم های مسخره تلویزیون های داخل ایران نداریم.
Anonymous |
08.06.09 - 3:27 pm | #
|
|
فیلم های زیباوجذابی دارد. دوبله فیلم ها هم خوب است. دست تان درد نکند.
Anonymous |
08.06.09 - 3:37 pm | #
|
|
ba salam man kuwait zndgi mikonam irani hastam modathast montazreh in shabkh bodam hala kh zahmat kshidid vali seda nadarad lotf konid rsidgi konid 11137 frcans an ast 27500 motshakr
pariya |
08.08.09 - 12:18 pm | #
|
|
سلام کارت درست
یه وبلاگ هست به اسم کیل ست سرچ کن ببین
http://www.3atkillsat.blogsky.com/
666 |
08.09.09 - 12:56 am | #
|
|
دوست عزيز اطلاعاتت بلکل غلطه!
http://alef.ir/1388/content/view/51122
رهگذر |
08.09.09 - 11:32 am | #
|
|
اتفاقا درست است. در همین لینکی که شما نوشتید این نوشته را ندیدید
شرکت موبی همکار شرکت استار در تولید برنامههای این شبکه است.
هریوا |
08.09.09 - 11:58 am | #
|
|
مرداك هم شبكه فارسى راهاندازى كرد
خبرگزاري فارس: رابرت مرداك، يهودى استراليايى، مالك نيوز كورپوريشنو، با افتتاح شبكه فارسي1 به عنوان رقيب تازه رسانه ملي، مستقيما وارد عرصه مقابله با فرهنگ ايراني ـ اسلامي شده است.
به گزارش خبرنگار "سرويس فضاي مجازي " خبرگزاري فارس، شبكه فارسي 1، كه توسط كمپاني استار متعلق به نيوزكورپريشن اداره ميشود، چندروزي است كه با آغاز پخش برنامههاي خود به زبان فارسي، وارد نبرد با برنامههاي فرهنگي ساخت ايران شده است.
اين شبكه بر خلاف ساير شبكههاي مشابه، فيلمها و سريالهاي روز توليد غرب را به صورت دوبله فارسي پخش ميكند.
مقر شبكه جديدالتاسيس در هنككنگ قرار دارد و موسس آن نيز مجموعه رسانهاي استار متعلق به نيوزكورپوريشن است. شركت موبي همكار شركت استار در توليد برنامههاي اين شبكه است.
پخش فيلمها و سريالهاي هاليوودي با دوبله فارسي از شبكه مرداك در حالي صورت ميگيرد كه از چندي پيش نيز شبكه ام.بي.سي پرشيا متعلق به خاندان سعودي اقدام به پخش بيست و چهارساعته فيلمهاي توليد هاليوود با زيرنويس فارسي براي مخاطبان ايراني كرده است.
در سالهاي گذشته قدرتهاي جهاني و نيز همسايگان ايران بيشتر به ضرورت هدايت افكار عمومي ايران و استحاله فرهنگ ايراني-اسلامي پي بردهاند و براي اين منظور به تاسيس شبكه هاي فارسي زبان دست زدهاند.
آمدن بي بي سي فارسي با بودجه 15 ميليون پوندي يا 22 ميليون دلاري، فصل تازه اي در تاسيس رسانه هاي فارسي زبان بود. در ماههاي گذشته اخباري مبني بر راه اندازي شبكه فارسي TRT تركيه، شبكه فارسيزبان عربستاني علاوه بر ام.بي.سي پرشيا و نيز برخي اخبار مبني بر عزم غولهاي رسانه اي و بنگاه هاي بزرگ خبري دنيا براي راه اندازي شبكه هاي فارسي زبان منتشر شده است.
*رابرت مرداك كيست؟
اما فارغ از موج رسانه هاي فارسي زبان، گرايش رابرت مرداك به اين جريان جالب است.
رابرت مرداك يك امپراتور 76 ساله رسانهاي اس
منتقد گمنام |
08.10.09 - 9:12 am | #
|
|
*رابرت مرداك كيست؟
اما فارغ از موج رسانه هاي فارسي زبان، گرايش رابرت مرداك به اين جريان جالب است.
رابرت مرداك يك امپراتور 76 ساله رسانهاي است كه مالك 175 نشريه در سراسر جهان است. در امريكا شبكه هاي تلويزيوني فاكس نيوز و استوديوهاي سينماي موسوم به " فاكس قرن بيستم " را در اختيار دارد. وي در سال 2005 پايگاه اينترنتي ماي اسپيس My Space را خريداري كرد.
او يك سرمايه دار امريكايي استراليايي تبار و يهودي الاصل است. در حال حاضر عمده ترين دارايي رسانه اي مرداك، شركت عظيم نيوز كورپريشن است كه 9 رسانه مختلف آن در 6 زمينه مختلف اطلاع رساني ميكنند. نيوز كورپريشن تنها در سال 1996 بيش از 10 مليارد دلار سود داده است.
اين شركت صاحب بيش از 130 روزنامه در سطح جهان است كه محتواي خيلي از آنها با تمركز بر 3 موضوع مسائل جنسي، حوادث و ورزش به سمت ادبيات عامه پسندي كه معمولا منتقدان رسانه اي آن را ادبيات مبتذل مي نامند، سوق داده شده است. يك نمونه اش روزنامه انگليسي sun است كه با تيراژي بيش از 5 ميليون نسخه، مصداق واقعي يك نشريه زرد پرطرفدار است.
انتهاي پيام/
منتقد گمنام |
08.10.09 - 9:14 am | #
|
|
فارسی وان بهتراست به جای دوبله فیلم های هالی وودی فیلم های کشورهای شرقی دوبله کند.فیلم های عربی کره ای ژاپنی ترکی روسی و...چون این کشورهانزدیکی فرهنگی بیشتری با ایران دارندتاکشورهای غربی.به علاوه فیلم های غربی بد آموزی فراوان دارند.
Anonymous |
08.10.09 - 7:37 pm | #
|
|
با عرض سلام
دوست عزيز anonymous به خط مشي اين شبكه چنين انتظاري از آن بيهوده است .مسلما اگر اين شبكه بخواهد سريال ها و فيلم هايي از خاور دور را پخش نمايد قاعدتا مبتذل ترين وقبيح ترين آنها را پخش خواهد كرد.
با تشكر
عظيم |
08.12.09 - 6:49 am | #
|
|
از قرار عظیم جان شما چندان نظر مثبتی به این شبکه ندارید.
هریوا |
08.12.09 - 9:48 am | #
|
|
با عرض سلام خدمت دوست گرامي آقاي هريوا
من با نظر شما موافقم گروه رسانه اي موبي در اين شبكه سهم عمده اي دارد زيرا اين شبكه بر خلاف ساير شبكه ها "مانند تي وي پرشيا و جم و پي ام سي كه از نظر من آن ها هم هنجار هاي فرهنگي ما را رعايت نمي كنند" هنگامي كه مي خواهد برنامه هايش را تبليغ نمايد زمان پخش آن ها را علاوه بر شهر هاي تهران و دوبي به وقت كابل نيز اعلام مي دارد كه اين خود نشان دهنده اين موضوع است كه اين شبكه به صورت خاص براي ايرانيان فعاليت نمي كند و افغانيان نيز در آن سهم دارند.همانند بي بي سي فارسي كه عمدتا به لهجه تهراني برنامه پخش مي كند و زمان پخش برنامه هايش را به وقت تهران و كابل و دوشنبه اعلام مي كند بهتر اين شبكه به وقت دوشنبه هم زمان برنامه هايش را اعلام نمايد .هر چند شايد اين شبكه در تاجيكستان به راحتي قابل دريافت نباشد و بيننده چنداني نداشته باشد.
اما به نظر من بهتر است تا علاوه بر اين شهر ها زمان پخش برنامه ها به وقت "سمرقند و بخارا " و دوبي و "در لس آنجلس اگر قابل دريافت باشد"و اروپاي مركزي"برلين و استكهلم نيز اعلام گردد زيرا همان طور كه ميدانيد اين مناطق جمعيت فارسي زبان زيادي دارند و به احتمال زياد مخاطبان بسياري براي شبكه هاي فارس زبان خواهند داشت.
موفق باشيد.
عظيم |
08.12.09 - 4:55 pm | #
|
|
چرا راه دور میرید؟ یه سر به وب سایت فارسی1 بزنید متوجه میشید که فارسی1 خواهر جدید طلوع نیست. دلتون زیادی خوشه!
www.farsi1.tv
بهمن |
08.13.09 - 10:05 am | #
|
|
«جمهوری اسلامی ایران» و ناتوی فرهنگی.
امروز گونههای نوینی از کاربران فارسیزبان در درون ایران پدیدار گشتهاند که خواب را بر چشمان مسئولان فرهنگی جمهوری اسلامی ایران ربودهاند. این کاربران هنرمند همان نوجوانهای دیروز هستند که در آموزشگاههای این سرکوبگران تحصیل کردهاند اما «هنر را از بیادبان آموختهاند»!
مسئولان فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، تولید و انتقال محتوای فرهنگی جهان به زبان فارسی از طریق اینترنت، تلویزیون و رادیو را پدیدهای با عنوان «ناتوی فرهنگی» مینامند. دولتمردان تهران گسترش هر فرهنگی که همسو با فرهنگ ایدئولوژیک جمهوری اسلامی ایران نباشد را یک «تهاجم فرهنگی» مینامند. آنان به شدت از توسعه و گسترش رسانههایی که «فرهنگ جهانی» را به زبان فارسی تقویت میکنند، هراسانند.
همه ما به خوبی میدانیم آنچه که «ناتوی فرهنگی» نامیده میشود، امروز توانسته است سطح آگاهی ایرانیان را در درون ایران افزایش دهد و موجب ایجاد یک اختلاف سطح فرهنگی بین مردم و حکومت خودکامه ایران شده است. نتیجه این اختلاف سطح فرهنگی، همین «خیزش سبز» است که در حال گسترش است و میتواند در آینده به یک انقلاب رنگی در ایران بدل شود.
.... ادامه دارد.
________________________________________________
«سیسیجی سیما»
دانشنامه شبکههای تلویزیونی جهان به زبان فارسی
http://TV.ccgint.net
وبپدر پارسی |
Homepage |
08.14.09 - 9:15 am | #
|
|
«جمهوری اسلامی ایران» و ناتوی فرهنگی.
.... بهبود وضعیت فرهنگی در کشور فارسیزبان و همسایه ایران، یعنی «افغانستان» کاملاً به ضرر جمهوری اسلامی ایران است و میتواند راه را برای ورود رسانههای مستقل فارسی باز کند. رسانههایی که تلاش میکنند بر خلاف نگرشهای رسانههای جمهوری اسلامی، چهره واقعی جهان را به تصویر بکشند و به بیننده بگویند: «رسانههای حکومت خودکامه ایران 30 سال است که تصویری غیرواقعی از جهان را به شما ارائه میدهند.»
بسیاری از مسئولان فرهنگی حکومت ایران، به دروغ تاثیرگذاری رسانههای مستقل فارسی را انکار میکنند. البته این یکی از ویژگیهای حکومتهای خودکامه است که نمیخواهند واقعیتهای جهان امروز را بپذیرند و به همین دلیل سرنگون میشوند!
من به هواداران جمهوری اسلامی ایران میگویم که مسئولین شما سخت در اشتباهند. «کلوب.کام» هرگز نمیتواند با «فیسبوک» مقابله کند. «شبکه خبر جمهوری اسلامی ایران» هرگز نمیتواند با «تلویزیون بیبیسی فارسی» رقابت کند. خبرگزاری فارس نمیتواند به دروغ چندین پروژه «سفر انسان به ماه» را تقلبی وانمود کند. دروغهای شاخدار «خبرگزاری فارس» هر انسان دانشمند و فرهیختهای را به تعجب وامیدارد! و دهها اشتباه محاسباتی دیگر که عواقبش دیر یا زود دامن لکهدار جمهوری اسلامی ایران را فرا خواهد گرفت!
________________________________________________
«سیسیجی سیما»
دانشنامه شبکههای تلویزیونی جهان به زبان فارسی
http://TV.ccgint.net
وبپدر پارسی |
Homepage |
08.14.09 - 9:18 am | #
|
|
بايد بگم كه ميگين كه فارسي 1 متعلق به تلويزيون طلوع است صحيح نيست اين خبر را خبرگزاري فارس نوشته و قابل تاييد نيست چرا كه خبرگزاري فارس دوست داره كه خبرهاي را وارونه بگه حالا ميخوام در مورد فارسي 1 بگم كه تو سايتش نوشته كه اين رسانه را شبكه جهاني استار تاسيس كرده البته با همكاري گروه رسانه اي موبي كه تلوزيون طلوع افغانستان بخشي از آن است.
سينا |
08.16.09 - 8:56 am | #
|
|
مهمترين اشكال فارسي 1 بينظمي فراوان در اين رسانه و نيز سانسور فجيع نيز هست ، اخه اگه قراره سانسور كنن چرا اين گونه برنامه ها را پخش ميكنن بهتره كه تعطيل كنن،
سينا |
08.16.09 - 9:00 am | #
|
|
خانواده های ایرانی ازفیلمهای کشورهایی نظیر کره استقبال بیشتری می کنند.نمونه آن فیلم جومونگ وسریال زیبای همسریادردسر می باشد که از فارسی وان پخش می شود.فیلمهای آمریکایی برای ما ایرانی ها جذابیت چندانی ندارد.
Anonymous |
08.19.09 - 6:30 pm | #
|
|
یکی به ما بگوید آیا کشور تاجیکستان همکانال تلویزیونی فارسی روی ماهواره هاتبرد دارد ؟ اکر هست چه کانالی است ؟
Anonymous |
08.19.09 - 6:37 pm | #
|
|
روی هاتبرد ندارد
هریوا |
Homepage |
08.19.09 - 8:24 pm | #
|
|
هریوا از راهنمایی شما متشکرم.رضا.
Anonymous |
08.20.09 - 2:13 pm | #
|
|
از دوستان می خوا هیم در نوشتن نظرات خود دقت کنند .چون ممکن است مسولین جمهوری اسلامی ایران این سایت را در ایران فیلتر کنند .
Anonymous |
08.20.09 - 2:24 pm | #
|
|
سلام سریالهای ویکتوریاوهمسریادردسرخیلی جالبند فقط تبلیغ وسط سریالهایه کمی زیادند دستتشون دردنکنه
اری |
08.21.09 - 6:16 pm | #
|
|
l l l طرح آمدن تلویزیون های سیاسی به ماهواره یوتلست دبلیو ۲ام l l l
http://nitv2.blogfa.com/post-625.aspx
لطفا شما هم از این طرح حمایت کنید و در وبلاگتان اعلام فرمایید.
سرباز وطن |
Homepage |
08.23.09 - 3:04 pm | #
|
|
نظرسنجی درباره بنیاد «سیسیجی میانملیتی»
به نظر شما کدامیک از دو پرچم به عنوان «پرچم کشور ایران» در محصولات بنیاد «سیسیجی میانملیتی» بهکار گرفته شود؟ برای شرکت در این نظرسنجی بر روی پیوند زیر کلیک نمایید. ما منتظر انتقادها، پیشنهادها و پیامهای سازنده شما نیکان هستیم.
http://ccgint.net/poll
توسعهدهنده سیسیجی: وبپدر پارسی
وبپدر پارسی |
Homepage |
08.25.09 - 12:38 pm | #
|
|
کانال تلویزیونیtele 5 متعلق به چه کشوری است؟
Anonymous |
09.08.09 - 8:57 pm | #
|
|
فارسی 1 بی نظیر است امید وارم در اینده شبکه های اینچنینی بیشتر شوند.
j |
09.13.09 - 1:50 pm | #
|
|
میخواستم از شبکه بسیار عالی شماتشکر کنم اگه میشه راهنمایی کنید که چطور میشه ازروی سایت بعضی از سریالها را دانلودکرد مثلا سریال سام سون بسیار زیباست و من خیلی دیر متوجه شدم و بعصی قسمتها را ندیدم .
kobi |
09.18.09 - 11:09 am | #
|
|
سلام و خسته نباشيد متشكرم از برنامه هاي خوبتان
مي خواستم بگم چرا فارسي وان در ترك ست قرار نمي دهيد
بعد مي خواستم بگم سريال كره اي متشكرم هم پخش كنيد چرا اكثر سريالها را سانسور مي كنيد چيزي كه ندارد.
ممنون از تهران
پري |
09.25.09 - 10:45 am | #
|
|
برنامه ها و نظریات دوستان بسیار جالب و خواندنی است اما من یک آرزویی دارم و آن اینکه روزی برسد که دیگر تمامی انسانها در کنار هم در کشور ایران با صلح و دوستی زندگی کنند و هیچ کس در صدد ظلم بر دیگری نباشد دیندار راه مسجد رود بی دین سرش به کار خودش باشدچرا که ما از بهر رقابتی که برادران اهل سنت راه انداخته اند بسیار سختی ها دیده ایم
با وفا |
09.29.09 - 8:20 pm | #
|
|
با سلام از برنامه های خوب فارسی1 تشکر می کنم و خواستار پخش سریال های کره ای بیشتر ازهیون بین بازیگر سزیال سامسون هستم.
مريم |
10.02.09 - 8:56 am | #
|
|
باسلام علی هستم از برنامه های جالبتون ممنونم میخواستم در مسا بقتون شرکت کنم
علی |
10.03.09 - 11:32 pm | #
|
|
آیابعدازتاسیس شبکه فارسی وان شبکه فارسی توهم تاسیس میشود؟
rohanin |
10.05.09 - 8:51 am | #
|
|
مرسی ازبرنامه های قشنگتون فیلمائی که پخش میکنید بی نظیره ولی دوبله اش گیرا نیست این تنها درخواست من نیست بلکه هرکس این شبکه رو میبینه از دوبله اش انتقاد داره اگه براتون امکان داره بررسی کنید. سپاسگذارم ریحانه -اصفهان
ریحانه |
10.08.09 - 6:25 am | #
|
|
فرکانس جدید برای فارسی وان روی ماهواره ترک قراردهید چون هاتبرد پارازیت زیاد دارد ممنون از برپایی کانان زیبای فارسی وان فاطمه از تهران
fatemeh |
10.08.09 - 4:06 pm | #
|
|
سلام خسته نباشیدچون ازوقتی این کانال بازشده من ازدست شیطونی های دخترم راحت شدم
زرین |
10.08.09 - 10:30 pm | #
|
|
سلام علی هستم از ایران ساوهممنون از برنامهاتون میخواستم تو مسابقه شرکت کنم ولی وب سایتتون خوب جواب نمیده؟علتش چی هست؟
علی |
10.13.09 - 12:11 am | #
|
|
سلام
ما 2 هفته است كه فارسي1 رو به خاطر پارازيت ها نداريم
كسي مي دونه كي دوباره درست مي شه؟
shiney |
10.13.09 - 6:59 am | #
|
|
سلام
ما هم این کانل رو به خاطر پارازیت نداریم تو رو خدا درستش کنید دلم برای شامسون و ویکتوریا تنگ شده
maryam |
10.16.09 - 11:18 am | #
|
|
سلام دوست عزیز
امروز 30 پست جدید گذاشتم دوست داشتی یه سر بزن پشیمون نمیشی
یاعلی
rexaniar |
Homepage |
10.16.09 - 1:05 pm | #
|
|
سلام من از بینده های پر وپا قرص فارسی 1 هستم ولی 4 روز که در ایران روزها پارازیت داره( یعنی از روزی که بسیج مخابرات ایران را به دست گرفت)
و نمیشه دید تنها تلوزیون محبوب ما همینه ترا خدا یه فرکانسی جدیدبدید که ما بتونیم ببینیم
با تشکر ایرانی های دپرس واز همه جا رونده
ماریا |
10.17.09 - 1:10 pm | #
|
|
سلام دوباره خواستم بگم مرسی مرسی از برنامه فارسی 1 30 سال ما از عشق دوست داشتن کلمات عاطفی قشنگ محروم بودیم تازه فهمیدم چشم ها را باید شست جور دیگر باید دید ازشما سپاسگزاریم دست مریزاد
تورو خدا این کانال برا ما دوباره را بندازید تهرانی های محروم از محبت 30 ساله
ماریا |
10.17.09 - 1:18 pm | #
|
|
سلام
بهترین شبکه ای که تو این جند سال دیدیم فارسی 1 بود 2 هفته است ذر تهران قطع شده تورو خدا یک فرکانس جدید بدهید تا ما هم بتونیم ببینیم
birisa |
10.20.09 - 9:13 am | #
|
|
سلام لطفا فركانس جديد شبكه رو بدين چون قطع هستش
زيبا |
10.21.09 - 10:27 am | #
|
|
باتوجه به پارازيت نيازاست كه فارسي وان تغيير فركانس بده تمام تهران فارسي وان قطع شده شايدروي تركست مناسبترباشه چون زاويه ديش خوابيده و...
علي |
10.24.09 - 11:54 am | #
|
|
تمام تهران فرکانس فارسی 1رفته 90/درصد مردم برنامه های فارسی 1را نگاه می کنند به داد ما برسیدو یک فرکانس جدید بدهید
فرشته |
10.25.09 - 2:24 pm | #
|
|
کمک کمک کمک فارسی وان رفته
جیگر |
10.25.09 - 3:59 pm | #
|
|
اهای یکی به دادمون برسه نمیدونید من قلبم ظعیفه حالا شما یه کاری واسمون بکنید فرکانسی کوفتی چیزیخواهش می کنم سریعتر
nasrin |
Homepage |
10.25.09 - 4:05 pm | #
|
|
خواهش می کنم فرکانس جدید شبکه فارسی1 رو بدید چون قطع شده
م.ن |
10.26.09 - 8:17 pm | #
|
|
من از فارسی 1 می خوام هرچه زودتر اقدام کنه بدون تهران فارسی 1نمیشه
aida |
10.29.09 - 10:11 pm | #
|
|
بنده ضمن تقدیر و تشکر خالصانه از سریالهای بسیار جالب و دیدنی شما تقاضا دارم اگر چنانچه پیامی برایمان ایمیل می کنید به فارسی باشد . در ضمن بنده در مسابقه نظر سنجی شرکت کرده ام ولی پیامی برایم آمده به زبان انگلیسی که توانایی ترجمه آن را ندارم - در پایان اگر برنده مسابقه شده ام برایم به فارسی ایمیل کنید تا آدرس خود را بفرستم
غلام |
Homepage |
10.29.09 - 10:43 pm | #
|
|
من تمام پیام هارو خوندم همه از دیدن فارسی1 محروم هستند چرا فرکانس جدید اعلام نمی کنید تمام دوستام و خانواده ام منتظر هستند ما اصلا تلوزیون ایران نگاه نمی کنیم تنها سر گرمی ما همین شبکه بود ما را دریابید. از طرف50 نفر از دوستام+خانواده ام+همسایه هام+خودم و بچه هام
مرسی دوستون داریم منتظر فرکانس جدیدهستیم
salma |
10.30.09 - 7:04 am | #
|
|
خواهش میکنم فرکانس تلویزیون فارسی وان را بدهید
ساناز |
11.02.09 - 7:16 pm | #
|
|
خواهش مي كنم فركانس فا رسي وان را به من بدهيد
امير حسين فاله |
11.04.09 - 9:03 am | #
|
|
11137H27500
Anonymous |
11.05.09 - 8:35 pm | #
|
|
سلام
بابت برنامه های خوبتان تشکرمی کنم کسی که این سریالهاراانتخاب می کند واقعا به ذائقه ایرانی یابهتربگویم فارسی زبانهاکاملا آشنابوده,امیدوارم درآینده نزدیک شاهد دوبله های بهتری باشیم دربعضی سریالها
ترجمه ها صحیح نبوده وگاهی اوقات یکی دو جمله کاملا بی مفهوم بوده.
ن-پارسامهر |
11.10.09 - 8:43 am | #
|
|
متاسفانه این کانال با تخریب فکر مردم باعث بی بندباری در خانواده های ایرانی میگردد.نمونه بارز آن سریال ویکتوریااست که کثافتکاریهای یک زن ویا یک مرد را توجی مینماید .جای بسی تاسف است اسمی که افتخار ایرانیست روی این کانال بوده ومطمئنا این شبکه هدف دیگری جز تفرقه درخانواده راندارد.جائی که مردم ازبدبختی ومشکلات زندگی در این کشور ناچاربه روی آوردن به تلویزیون را ندارند.
alex |
11.10.09 - 11:00 pm | #
|
|
آفرين بر شما آقاي الكس من گفته ي شما را تاييد كرده و معتقدم كه اهداف اين شبكه تخريب فرهنگ و جامعه ايراني -افغاني و اسلامي مي باشد و مغايرت آشكاري با هنجار هاي اجتماعي ما دارد و مردمان فارسي زبان با درايت خاص خود هيچ گاه فريب اين گونه تهاجمات بيگانه را نخورده و از فرهنگ غني خود دفاع خواهند نمود .اين كه شبكه هاي داخلي توان جذب بيننده ها را نداشته و با برنامه هاي خسته كننده خود فرصتي مناسب را براي عرض اندام نمودن اين گونه شبكه ها فراهم آورده نبايد باعث شود كه ما نيز به دامان اين گونه شبكه ها متوصل شويم.
ما خواهان آزادي فرهنگي خود هستيم اما خواهان بي بند و باري نيستيم.
موفق باشيد.
عظيم |
11.12.09 - 8:21 pm | #
|
|
هی هی فارسی وان کی درست میشه زنم ازدست رفت
اردلان |
11.24.09 - 4:30 pm | #
|
|
Commenting by HaloScan
|